|
Post by Rautaenkeli on Apr 18, 2005 16:27:52 GMT 2
Käytyäni tuolla --> www.immortalmetalfest.net/ tuli mieleeni, että mitäs porukat täällä ovat mieltä kristillisestä metallista? Erityisen pahasti silmään pistävät nämä ns. kristilliset black metal bändit ja itse soisin jessen palvojien genrettävän itsensä mieluummin light metalliksi tms. Voiko/saako kristillisyys liittyä teidän mielestänne metalliin ollenkaan? Mielipiteitä ja "varoittavia esimerkkejä" (= krissebändejä) julki!
|
|
|
Post by Noisehunter on Apr 18, 2005 17:28:08 GMT 2
Voiko/saako kristillisyys liittyä teidän mielestänne metalliin ollenkaan? Lienee täysin turhaa vaivata päätään tällaisilla asioilla. Kristillisyyttä ei enää tässä vaiheessa kitketä Metallista pois millään keinoilla.
|
|
|
Post by sadomatti on Apr 18, 2005 17:41:22 GMT 2
Minua ei voisi vähempää kiinnostaa jesse-metalli ja sen lieveilmiöt. He jotka jaksavat julistaa "jumalan" sanaa metallin kautta, siitä vaan. Ei sitä kuitenkaan kukaan tosissaan kuuntele.
Oma tietoni jesse-metallin olemassaolosta rajoittuu Morticianiin ja Torniquetiin, enkä kuuntele kumpaakaan. Joku kasarirokki-bändi taisi myös olla jumalan asialla? vai?
|
|
|
Post by KaamosMaster on Apr 18, 2005 18:15:44 GMT 2
Eipä sillä nyt ole mulle kovin suurta merkitystä mistä siinä lauletaan. Ihan hyvin voin kuunnella kristillistäkin metallia, vaikken Jumalaa uskokkaan. Tosin semmonen ottaa päähän jos siinä on ihan älytön käännyttämisen maku, mutta muuten ihan ok. Mortificationia ja Immortal Soulsia on tullu jonku verran kuunneltua. Tosin joskus tuntuu oudolta kun miettii esim. black metallin juuria, jos siinä Jeesuksesta lauletaan. Kyllä Jeesus kuitenki parempi tyyppi oli kuin Hitler.
|
|
|
Post by aggressor.perverssor on Apr 18, 2005 19:21:07 GMT 2
Kyllä Jeesus kuitenki parempi tyyppi oli kuin Hitler. Mitäs vikaa Hitlerissä oli?` Minun mielipiteeni on että Kristus ja muu hihhuli juttu eivät kuuluu metalliin, metalli on pahaa..not happy metal...
|
|
|
Post by KaamosMaster on Apr 18, 2005 19:42:53 GMT 2
Ei se hihhulimeininki minunkaan mielestä periaatteessa kuulu metalliin, mutta eipä se haittaa jos sitä pienessä mittakaavassa on. Musiikki ratkasee.
Kyllä minun mielestä metalli voi olla iloista. Miksi ei?
|
|
|
Post by Hyperborean on Apr 18, 2005 20:29:29 GMT 2
...mutta eipä se haittaa jos sitä pienessä mittakaavassa on. Musiikki ratkasee. Tuo minua jaksaa ärsyttää ja ihmetyttää aina ja kaikkialla, missä sitä näkeekin. Minä en sitä kerta kaikkiaan käsitä, että jotkut ulkoisesti täysissä järjissään olevat ihmiset kuuntelevat musiikkia, missä voidaan vaikka ylistää jeesusta, halailla puita, saarnata suvaitsevaisuutta kaikkien kesken, hippeillä, YOU NAME IT kunhan se musiikillisesti kuulostaa hyvältä. Tämä kuulostaa minusta niin helvetin älyttämältä, että melkein naurattaa. Kyllä minusta ne lyriikat ovat yhtä oleellinen osa siinä musiikissa, kuin mikä tahansa muukin osa-alue ja minun mielipidettä jostain fukking kristillisestä jöötistä ei tarvinne siis sen kummemmin kysellä.<br> Ja metalliin sanoituspuoleen on aina kuulunut sen synnystä asti jonkinlainen synkkyys, joku iloinen musiikki nyt yleensäkin kuulostaa minusta paskalta, ellei kyseessä ole joku huumorimeininki (josta 99% on automaattisesti paskaa, ja loputkin yleensä kelpaa vain kertakäyttöluontoisesti kännissä..). Ps. Viimeksi nauroin huumorimeiningille nimeltä Suolistosairaus! "Hulluna hevosiin", voi helevetti! Pps. (OFFTOPIC) Ja kyllä minusta Hitler oli parempi tyyppi kuin Jeesus. Sehän vain vainosi joitakin jutkuja ja muita joista nyt en minä ainakaan piittaa lentävän vitun vertaa. Too bad:'(. (Sitä paitsi, jutikoilla tänä päivänä on sellainen kritiikin suojakilpi noiden Hitlerin vainojen takia, että luulen monien heistä olevan asiasta salaa vain mielissään. Israelilaiset ainakin, kun saavat käytännössä tehdä Siionissaan mitä haluavat. Mikä sinänsä on harmillista.) Kun taas Jeesuksen nimissä on ihmiskunta kärsinyt mitä moninaisimmilla tavoilla kaikenlaisesta tekopyhyydestä ja typeryydestä jo kaksi tuhatta vuotta, minkä nyt varmasti jokainen tietää.
|
|
sworn666
Sodomizer
Metalhead
Destrui??o Nuclear
|
Post by sworn666 on Apr 19, 2005 8:08:04 GMT 2
On mielestäni rikollista sotkea jotakin jeesustelua metallimusiikkiin. Mutta nämä kristityt ovatkin olleet aina vallantavoittelijoita.
|
|
|
Post by (the true)vortex on Apr 19, 2005 8:46:57 GMT 2
Tarvinneeko itsellä enää kantaani asiaan ilmaista, kun tuosta nousevasta ja jo nousseesta vitsauksesta olen pariin otteeseen tällä laudalla noitunut. Yrittävät sulautua meihin ja ulottaa lonkeroitaan "kadotettujen sielujen" lomaan. kaikenlainen takinkääntely ym paska ei myöskään ole uutta. Esimerkkinä se abigor laulaja stefan f. (nimet tahallisesti pienellä) joka ei ole muuta kuin säälittävä kaappikrisse! Know your enemies! edit: poistin turhan(tai ei ehkä turhan) vittuilun Immortalmetalfest on paljon hehkutettu tapahtuma myös suomalaisella ugkrisse- vieraskirjassa ym. Kuvia ym löytyy. Metalli on ainakin itselle raakaa energiaa, vihaa, tuhoa, väkivaltaa, nihilismiä, Saatanaa, voimaa, Pimeyttä ym ym... Mutta metalli ei tosiaan ole mitään kukkia kedolla, perhosia kädellä, kaikki tykkää kaikista, antaa kaikkien kukkien kukkia, rakkautta ja romantiikkaa ja ENNENKAIKKEA Metalli ei ole jeesuksesta! Mutta kuten Noisehunter sanoi. Sitä on aika mahdotonta Metallista kitkeä. <OFF TOPIC> Juutalaisuus näyttää tosiaan olevan kaiken arvostelun yläpuolella. Miettikää nyt sitä täysin naurettaviin mittapuihin mennyttä The Passion of Christ leffan antisemitismi syytöksiä. Taideteoksia töhritään (oliko se nyt Norjassa?), kun olivat antisemitistisiä. Toki juutalaisien vainolla on pitkä historia, mutta niin on vainottu kaikkia uskontoja jossain vaiheessa ja monia uskontoja vainotaan PAIKALLISESTI vieläkin. Ja katsokaa nykyistä Israel vs Palestiinalaiset asetelmaa. 2MM jälkeen piti jutikoille saada se pyhä maansa, jossa voivat harrastaa omaa vainoaan. Ei muuta kun naksuja suuhun ja seuraamaan kun palestiinalaiset hyökkäävät keppien, kivien ja kivääreiden avulla panssareita vastaan. Hitler valitettavasti epäonnistui hävittämään tuon saastaisen rodun, mutta ehkä vielä joku kaunis päivä näemmä juutalaisista vapaan maailman. </OFF TOPIC> edit:korjailua+lisää korjailua
|
|
|
Post by Rautaenkeli on Apr 19, 2005 13:22:17 GMT 2
Yrittävät sulautua meihin ja ulottaa lonkeroitaan "kadotettujen sielujen" lomaan. kaikenlainen takinkääntely ym paska ei myöskään ole uutta. Esimerkkinä se abigor laulaja stefan f. (nimet tahallisesti pienellä) joka ei ole muuta kuin säälittävä kaappikrisse! Tuota itsekkin epäilen, sillä miksi ihmeessä niinkin hyvyyteen ja ihmisläheisyyteen pyrkivä ihmisryhmä haluaisi tehdä rumaa metallia?? Piiloaivopesyäkö? Ja BM = antikristillisyyttä ja antikristillisyys = BM, joten siihen genreen ei pitäisi krisseillä olla mitään asiaa. Tuota peräänkuulutan! (ettei tule tietämättömyyttään vahingossa ostettua krisselevyjä, tai pahimmassa tapauksessa ängettyä krissefestareille/-keikalle! ...)
|
|
|
Post by Hyperborean on Apr 19, 2005 14:50:28 GMT 2
Oma tietoni jesse-metallin olemassaolosta rajoittuu Morticianiin ja Torniquetiin, enkä kuuntele kumpaakaan. Mortician kristillinen bändi? Mistäs tuollainen informaatio on peräisin? Täältä en ainakaan löytänyt äkkiseltään mitään moiseen viittaavaa: morticianrecords.com/Tuota itsekkin epäilen, sillä miksi ihmeessä niinkin hyvyyteen ja ihmisläheisyyteen pyrkivä ihmisryhmä haluaisi tehdä rumaa metallia?? Piiloaivopesyäkö? Ilmeisesti heilläkin tarkoitus alkaa pyhittämään keinot. Kun ei paska muuten ihmisille maistu niin sitä yritetään tarjotaan hyvillä mausteilla "parannettuna"..
|
|
|
Post by (the true)vortex on Apr 19, 2005 15:03:44 GMT 2
Jollei sitten ole useampikin samaa nimeä kantava yhtye. Itse en ainakaan miellä tuota Morticiania miksikään kristilliseksi, tai mihinkään muuhunkaan uskontoon viittaavaksi. Brutally MutilatedDismembered limbs Severed spine On your flesh Maggots dine Cut off head Ripped out eyes A bloody corpse Unrecognized Torn apart Mangled flesh You are left A bloody mess Aika v*tun loistavat sanat!
|
|
|
Post by sadomatti on Apr 19, 2005 15:13:19 GMT 2
Mortician kristillinen bändi? Mistäs tuollainen informaatio on peräisin? Täältä en ainakaan löytänyt äkkiseltään mitään moiseen viittaavaa: Hahhahhaa. Ulkomuisti pettää.. Bändi onkin Mortification. Pahoittelen virhettä.<br> Kasarirokkibändi mitä ajattelin on Stryper. Myös Extol on jeesustelua. www.ultimatum.net/ultdistused.htm - tästä linkistä löytyy paljon jesse-nimikkeitä. www.metalforjesus.org/history.htm - tästä linkistä christian rock/metal historiikkia 1978-1994. Over and out.
|
|
|
Post by Rautaenkeli on Apr 19, 2005 15:54:24 GMT 2
Hahhahhaa. Ulkomuisti pettää.. Bändi onkin Mortification. Pahoittelen virhettä. Noniin, tuo kuulostaa jo tutummalta uutiselta. Äijien tyylikin on(/oli?) niin urpo, että pelkän kuvan perusteella voi sanoa bändissä olevan jotain pahasti vikana... Itse biisit onkin niin syvältä, ettei niihin edes tähystimellä yletä. *yök*
|
|
|
Post by Abanazar McBurger on Apr 19, 2005 17:31:07 GMT 2
Jeesus-sanat black metal-veisussa eivät ole oikein uskottavat. Miten voi laulaa Jumalan rakkaudesta kun taustalla on semmoista tykitystä?
|
|
Dargon
Poser
fuck on
|
Post by Dargon on Apr 19, 2005 19:23:44 GMT 2
Blackmetalliin ei todellakaan kuulu jeesustelu. Eikä oikein muuhunkaan metalliin.Jos joku göspelbändi soittaa blackmetallia niin siinähän ollaan vähän ristiriidoissa.Blackmetal edustaa jotain ihan muuta. Mutta stryper on ihan oikeasti hyvä bändi vaikkakin on gospelbändi.
|
|
|
Post by Tuska on Apr 19, 2005 21:35:01 GMT 2
Oma mielipide on, että jos bändi hoilaa "Herramme Jeesuksen Kristuksen rakkaudesta" on kaikilla orkesterin jäsenillä järjen vajeesta johtuva akuutti mielisairaus.
Ja kuka se nyt olikaan joka totesi ettei kristillisyyttä saa metallista enää kitkettyä: Totta, mutta yrittää kannattaa aina, eihän siinä mitään menetäkään. Tosin kysymys kuuluu MITEN? Gospel-bändit kun tuntuvat pyörivän lähinnä kirkkojen suojissa...
|
|
sworn666
Sodomizer
Metalhead
Destrui??o Nuclear
|
Post by sworn666 on Apr 20, 2005 13:00:18 GMT 2
Tuskimpa noita jeesustelijoita tosiaankaan saa metallista kitkettyä enää. Mutta eipä oikea hevari olekaan kristitty.
PS. Noilla gospel-bändien tyypeillä on KROONINEN mielisairaus.
|
|
|
Post by Noisehunter on Apr 20, 2005 14:34:14 GMT 2
Ja kuka se nyt olikaan joka totesi ettei kristillisyyttä saa metallista enää kitkettyä: Totta, mutta yrittää kannattaa aina, eihän siinä mitään menetäkään. Tosin kysymys kuuluu MITEN? Gospel-bändit kun tuntuvat pyörivän lähinnä kirkkojen suojissa... No minähän se olin joka sen sanoi tuolla aiemmin. Suotta siihen yrittämiseen voimavarojaan tuhlaa kun senkin ajan voi käyttää johonkin hyödylliseen, aikaa siinä siis ainakin menettää jos ei muuta, koska, kuten aiemmin jo sanoin, ei sitä saa poiskaan kitkettyä... Itselleni ainakin riittää ihan mainiosti kun pitää vaan näpit erossa eikä sen enempää päätä asialla vaivaa.
|
|
|
Post by aggressor.perverssor on Apr 20, 2005 15:06:41 GMT 2
No minähän se olin joka sen sanoi tuolla aiemmin. Suotta siihen yrittämiseen voimavarojaan tuhlaa kun senkin ajan voi käyttää johonkin hyödylliseen, aikaa siinä siis ainakin menettää jos ei muuta, koska, kuten aiemmin jo sanoin, ei sitä saa poiskaan kitkettyä... Itselleni ainakin riittää ihan mainiosti kun pitää vaan näpit erossa eikä sen enempää päätä asialla vaivaa. Totta, sen ajan voi käyttää siihen että tekee entistä enemmän sillä "oikealla" asenteella metallia...Fight Gospel "Metal" With Real Metal
|
|
DrVomit
Poser
Metal is shit, Fukk Metal!!!
|
Post by DrVomit on Apr 20, 2005 15:40:57 GMT 2
Kyllähän Metalli lakkaa ainakin minulle olemasta metallia kun jeesuslöpinöitä siihen sekoitetaan. Mutta minä en ainakaan koe tarpeelliseksi taistella tuollaista kuolleena syntynyttä asiaa vastaan, eiköhän tuo ole kuitenkin hyvin pienen piirin juttu.
Ja toisilleenhan ne sitä musiikkia tekee. Tuskin ne sillä ketään käännyttää jeesuksen luo. Ja kene onnistuu käännyttämään niin tervemenoa vaan, ei metalli niitä ihmisiä kaipaa.
|
|
|
Post by sadomatti on Apr 21, 2005 12:21:48 GMT 2
|
|
sworn666
Sodomizer
Metalhead
Destrui??o Nuclear
|
Post by sworn666 on Apr 21, 2005 13:31:53 GMT 2
Kovalta jeesustelijalta kyllä vaikutti tämä Tuomo. Kovasti tuntui "asiaa" äijällä olevan. Näytti harmittavan kun ei päässyt Nummirockiin soittelemaan, ainakaan lavalle. Miksiköhän? "Heavy Metal : Hyvä Metalli" (!)
|
|
|
Post by Abanazar McBurger on Apr 21, 2005 15:12:25 GMT 2
Vaivautuiko kukaan lukemaan tätä sivua loppuun asti? Itse tein tämä extreme-tempun itkemättä ja sain tietää tämän häiskän samanhenkisestä sivuprojektista nimeltä Totuus, tyylinä tälläkin Hyvä Metalli.
|
|
|
Post by Rautaenkeli on Apr 21, 2005 15:21:44 GMT 2
Lähinnä itketti. Ei helvetti... En keksi edes mitään sanottavaa tuohon Vaivautuiko kukaan lukemaan tätä sivua loppuun asti? Itse tein tämä extreme-tempun itkemättä ja sain tietää tämän häiskän samanhenkisestä sivuprojektista nimeltä Totuus, tyylinä tälläkin Hyvä Metalli. Ei todellakaan jaksanut! "Jumala on blaablaablaa... Jeesuksen nimeen blääblää... Jumalan siunausta blää." Jos kristityt yrittävät käännyttää ihmisiä tuollaisella määrällä paskaa, niin saavat kyllä etsiä pitkään ja hartaasti sellaista ihmistä, joka pystyy sen vastaanottamaan. Huhhuh!
|
|