|
Post by lihamylly on Jun 16, 2009 8:07:49 GMT 2
En aihetta missään nähnyt joten päätimpä aloittaa threadin. Elikkäs olen alotteleva kitaran soittaja. Joten kaipaisin mitä tahansa vinkkejä ja ohjeita miten tästä eteenpäin. Eli millaisella kitaralla kannattaisi aloittaa, mitä opetella ensimmäisenä yms?? Virittelyn opettelin itse netistä saamilla ohjeilla. Ja sen jälkeen olen opetellut muutamia aloittelijan sointuja. Voisitte myös jakaa omia kokemuksia kitaran soiton alottamisesta. Ja en kaipaa ohjeita esim: "Mee sinne nettiin kattoon" yms paskaa. Vaan teidän vinkkejä tulin tässä kysymään.
|
|
|
Post by Thrashemotör on Jun 16, 2009 11:29:25 GMT 2
Aloittelukitaraan nyt on sinänsä paha vastata mitään, koska ainakin itselle ns. hyvä kitara on aina ollut ihan henkilökohtainen. Itsellä on tuollainen kulunut kasari Charvel Charvette ja mulle sopii kuin nakutettu, hintaa sillä oli viime kesänä 200e kun taas kaverin reippaan tonnin Ibanez Jemiä meikä ei osaa rämpyttää alkuunkaan. Eli suosittelen vaan käymään ihan suoraan liikkeissä kokeilemaan sopivaan hintahaarukkaan osuvia keppejä ihan reilusti ennen ostopäätöstä.
Floikallinen kitara ei kuitenkaan ehkä paras mahdollinen valinta ole ekaksi kepiksi, päreet vaan palaa kun jatkuvasti yrität pitää vireessä. Tiesti taas on floikan laatukin ihan valmistajakohtaista, esim. omassa kitarassa pysyy tosi hyvin vire vaikka on lisenssifloikka vaikkei hirveästi tule käytettyä.
Ei tuohon mitä kannattaa opetella voi oikein vastata kuin, että ihan sitä mitä haluaa oppia ja Guitar Pro ohjelma on ystävä tai power tab editor, joten ei muuta kuin opettelet lukemaan tabulatuuria josset jo osaa ja sitten googlettamaan niiden biisien tabeja mitä haluat oppia.
|
|
|
Post by SAWTHORAZINE on Jun 16, 2009 17:21:31 GMT 2