|
Post by satanusmaximus on Apr 29, 2008 14:58:41 GMT 2
Keskustelua black metallista, sen ideologiasta ja black metal- elämäntavasta. Selvää, Black metallissa ole vain yhtä ideologiaa.
Onko black metal sinulle vain genre muiden metalligenrejen seassa?
Millaista black metallia kuuntelet?
Onko black metal osa elämääsi merkittävällä tavalla?
Mten tärkeinä pidä mm. satanismia, antikristillisyyttä ja Saatanaa sinun ja black metallin välissä?
Fumf:stä ei löytynyt tälläistä topicia muuta kuin Black/Thrash/Death-Metal threadi, jossa ei perehdytä black metallin syvyyksiin, mutta tässä tehdään niin.
Ps. sana on vapaa niin kauan kunnes menee offtopiciksi.
|
|
Muumio
Poser
Torso Bear
|
Post by Muumio on May 2, 2008 15:10:10 GMT 2
No mulle se on vaan musiikkia ja genre muiden joukossa. En ole kiinnostunut ideologiasta.
|
|
|
Post by satanusmaximus on May 4, 2008 12:55:07 GMT 2
No mulle se on vaan musiikkia ja genre muiden joukossa. En ole kiinnostunut ideologiasta. Mulle se on taas kaikkea muuta kuin tätä. En rupea mainostamaan, mutta jos on edes hieman kiinnostusta asiaan, kehotan katsoaan ja kokeilemaan. Asiaan perehtyneet tietävät.
|
|
Diktator
Poser
Crusher of idiot throne
|
Post by Diktator on May 4, 2008 13:25:32 GMT 2
Vaikka Iron Maiden on ylivoimaisesti minun lempibändini niin Black Metal on minun lempi musiikkityylini ja kuuntelen eniten tätä genreä. Se ei todellakaan ole minulle pelkkää musiikkia vain jotain suurempaa ja vahvempaa.
Ideologia on tärkeä osa black metallia ja ilman sitä ei musiikki välttämättä edes ole black metallia.
Minä kuuntelen kaikenlaista BM:ää. mm. Norja / Suomi / Ruotsi skene uppoaa hyvin. Suomi ja Ruotsi parhaiten. Jos nyt mainitsen pari bändiä niin: Vanha Mayhem, Archgoat, Bloodhammer, Watain, Behexen, Sargeist yms. yms.
Black metal on aika tärkeä osa elämääni koska se on saanut minut ajattelemaan omilla aivoillani ja on tehnyt minusta anti-kristillisen ihmisen. Kuten jo sanoin niin onhan Black Metal myös lempi genre ja tulee kuunneltua päivittäin. Nyt soi Bloodhammerin Post-Apocalypse Trilogy
|
|
Muumio
Poser
Torso Bear
|
Post by Muumio on May 5, 2008 22:39:32 GMT 2
No mulle se on vaan musiikkia ja genre muiden joukossa. En ole kiinnostunut ideologiasta. Mulle se on taas kaikkea muuta kuin tätä. En rupea mainostamaan, mutta jos on edes hieman kiinnostusta asiaan, kehotan katsoaan ja kokeilemaan. Asiaan perehtyneet tietävät. Joo, oon yrittäny perehtyä tähän black metallin ideologiaan miten netin kautta nyt parhaiten tavoin voi, mutta ei ole oikein napannut. Omalla tavallaan koko touhu on hirveän kiehtovaa ja houkuttelevaa mutta samalla kauhean luotaantyöntävää. Ja nämä on sitten mun mielipiteitä.
|
|
|
Post by satanusmaximus on May 5, 2008 23:01:31 GMT 2
Tarkentaisitko tuon "kauhean luotaantyöntävää"?
-Kiinnostaa vaan
|
|
Muumio
Poser
Torso Bear
|
Post by Muumio on May 6, 2008 9:19:14 GMT 2
Tarkentaisitko tuon "kauhean luotaantyöntävää"? -Kiinnostaa vaan No nuo ideologian ajatukset eivät minun mielestäni ole "oikeita", totuuksia vai miten se halutaan sanoa. Toivottavasti tajusit ;D
|
|
|
Post by Tuska on May 6, 2008 13:44:01 GMT 2
Mitä tulee black metalliin ideologiana ja elämäntapana niin voisit, Satanus Maximus, valistaa että onko se jotain muuta kuin satanistisen elämänkatsomuksen omaaminen? Ja jos on, niin mitä siihen kuuluu? Monesti olen kuullut että "black metal on elämäntapa" ilman mitään perusteluja. Perustelkaa joku.
|
|
|
Post by satanusmaximus on May 6, 2008 14:27:25 GMT 2
Mitä tulee black metalliin ideologiana ja elämäntapana niin voisit, Satanus Maximus, valistaa että onko se jotain muuta kuin satanistisen elämänkatsomuksen omaaminen? Ja jos on, niin mitä siihen kuuluu? Monesti olen kuullut että "black metal on elämäntapa" ilman mitään perusteluja. Perustelkaa joku. No joo, perustellaanpas. Minulle siihen kuuluu pääasiassa mm. pakanuus, okkultismi ja satanismi. Jos yleisellä tasolla katsotaan niin kyllä siihen liittyy paljon muutakin kuin pelkkää satanismia. Siihen voi liittyä muinaisuskontoja, luontomystiikkaa ja kaiken maailman rasistista ja fasistista elämänkatsomusta jne. Tätä kuulee kyllä aika paljon nimenomaan, että "black metal on mun elämäntapa". Useimmat eivät loppupeleissä edes tiedä mistä puhuvat, mutta jokaiselle se on aivan oma juttu mitkä noista omaksuu itselleen. Tehkää te niin, minä teen näin.
|
|
|
Post by Tuska on May 6, 2008 15:00:05 GMT 2
Mitä tulee black metalliin ideologiana ja elämäntapana niin voisit, Satanus Maximus, valistaa että onko se jotain muuta kuin satanistisen elämänkatsomuksen omaaminen? Ja jos on, niin mitä siihen kuuluu? Monesti olen kuullut että "black metal on elämäntapa" ilman mitään perusteluja. Perustelkaa joku. No joo, perustellaanpas. Minulle siihen kuuluu pääasiassa mm. pakanuus, okkultismi ja satanismi. Jos yleisellä tasolla katsotaan niin kyllä siihen liittyy paljon muutakin kuin pelkkää satanismia. Siihen voi liittyä muinaisuskontoja, luontomystiikkaa ja kaiken maailman rasistista ja fasistista elämänkatsomusta jne. Tätä kuulee kyllä aika paljon nimenomaan, että "black metal on mun elämäntapa". Useimmat eivät loppupeleissä edes tiedä mistä puhuvat, mutta jokaiselle se on aivan oma juttu mitkä noista omaksuu itselleen. Tehkää te niin, minä teen näin. Black metallihan on sitten vain jonkin ideologian ilmaisumuoto tai "jatke", eikä ideologia tai elämäntapa itsessään. Itselle black metal on vain musiikillinen genre muiden joukossa ja jota mielestäni enemmän määrittelee musiikki kuin ideologia sen takana, tai lyriikat sen päällä.
|
|
|
Post by satanusmaximus on May 6, 2008 15:28:52 GMT 2
No joo, perustellaanpas. Minulle siihen kuuluu pääasiassa mm. pakanuus, okkultismi ja satanismi. Jos yleisellä tasolla katsotaan niin kyllä siihen liittyy paljon muutakin kuin pelkkää satanismia. Siihen voi liittyä muinaisuskontoja, luontomystiikkaa ja kaiken maailman rasistista ja fasistista elämänkatsomusta jne. Tätä kuulee kyllä aika paljon nimenomaan, että "black metal on mun elämäntapa". Useimmat eivät loppupeleissä edes tiedä mistä puhuvat, mutta jokaiselle se on aivan oma juttu mitkä noista omaksuu itselleen. Tehkää te niin, minä teen näin. Black metallihan on sitten vain jonkin ideologian ilmaisumuoto tai "jatke", eikä ideologia tai elämäntapa itsessään. Itselle black metal on vain musiikillinen genre muiden joukossa ja jota mielestäni enemmän määrittelee musiikki kuin ideologia sen takana, tai lyriikat sen päällä. Ymmärrän tuonkin näkökulman. Lyriikoistahan se kaikki lähtee ja sitä kautta bändit näyttävät millaista aatemaailmaa he edustavat, mutta tämä nyt ei koske tietenkään kaikkia bm-bädejä. Black metallin tekee kiehtovaksi juuri se kun se on sitoutunut lujasti satanismin kanssa. pieniOFFTOPIC: toisin kuin mm. death metallissa ei ole takanaan minkään näköistä ideologiaa. Only death, rapes & murders.
|
|
|
Post by VomitSodomy on May 6, 2008 20:21:10 GMT 2
Yhdyn muutamaan edelliseen, musiikkia se vain itselle on. Lähinnä ''ideologiassa'' ja kaikenmaailman ''UGBM-skeneissä'' häiritsee eniten se älytön puristisuus ja totisuus. Hyvänä esimerkkinä tapaus Blackthrone. Ymmärrän, että vitsit saattavat loukata niiden kohteita mutta mun mielestä vitun vihainen boikottivihakirjoitus netissä on juuri sitä mitä BT:n jätkät lähti hakemaan.
Nyt sataa kohta niskaan jotain ''vitun poser''-postauksia. Siitä asiasta en puhunut mitään.
|
|
|
Post by condemned on May 6, 2008 20:48:30 GMT 2
No hei. Blackthrone sai paskaa niskaan ihan vaan olemalla vitun huono vitsi. Ja Suffering Jesus sai paskaa siitä että oli oikein pokkaa signata tämä paska vitsi. Ei tuolla hatelistilla ole muuta tarkoitusta kuin osoittaa että vammaisia ei suvaita.
|
|
|
Post by guora on May 6, 2008 21:34:13 GMT 2
Lähinnä ''ideologiassa'' ja kaikenmaailman ''UGBM-skeneissä'' häiritsee eniten se älytön puristisuus ja totisuus. Juu, tuo puritismi on minusta vitun lapsellista toimintaa. Eritoten tällä foorumilla siihen törmää usein. Uskaltakaa nyt hyvät ihmiset tykätä siitä mikä miellyttää _omaa_korvaa_, olipa kyseessä sitten ug- tai mainstream-bändi. Mitä vitun väliä sillä on jos joku mielestänne itsenne alapuolella oleva poseri tykkää samasta musiikista kuin sinä? Anna tykätä vaan ihan vapaasti mutta älä sen takia itse lopeta kyseisen bändin kuuntelua. Kovimmat jätkät uskaltaa olla niin posereita ku oikeesti ovat. Ps. paras bläkkislevy on uusin Dimmu Borgir
|
|
|
Post by Tuska on May 6, 2008 22:10:36 GMT 2
Juu, tuo puritismi on minusta vitun lapsellista toimintaa. Eritoten tällä foorumilla siihen törmää usein. Uskaltakaa nyt hyvät ihmiset tykätä siitä mikä miellyttää _omaa_korvaa_, olipa kyseessä sitten ug- tai mainstream-bändi. Mitä vitun väliä sillä on jos joku mielestänne itsenne alapuolella oleva poseri tykkää samasta musiikista kuin sinä? Anna tykätä vaan ihan vapaasti mutta älä sen takia itse lopeta kyseisen bändin kuuntelua. Kovimmat jätkät uskaltaa olla niin posereita ku oikeesti ovat. Ps. paras bläkkislevy on uusin Dimmu Borgir Oli sulla pointtiakin tuossa, mutta olisit voinu kyllä ilmaista asias paljon järkevämminkin.
|
|
fkff
Sodomizer
|
Post by fkff on May 6, 2008 22:11:54 GMT 2
toisin kuin mm. death metallissa ei ole takanaan minkään näköistä ideologiaa. ORDER FROM CHAOS, ACHERON, DEVILRY, MORBID UPHEAVAL, NECROS CHRISTOS, DROWNED, ARGHOSLENT ja vaikka MORBID fukken’ ANGEL –heput olisivat varmaan ihan muna pystyssä allekirjoittamassa tuota (taas kerran täysin vitun vammaista) väittämääsi… …is Real. Paska topik, anyway.
|
|
|
Post by satanusmaximus on May 6, 2008 23:07:18 GMT 2
toisin kuin mm. death metallissa ei ole takanaan minkään näköistä ideologiaa. ORDER FROM CHAOS, ACHERON, DEVILRY, MORBID UPHEAVAL, NECROS CHRISTOS, DROWNED, ARGHOSLENT ja vaikka MORBID fukken’ ANGEL –heput olisivat varmaan ihan muna pystyssä allekirjoittamassa tuota (taas kerran täysin vitun vammaista) väittämääsi… …is Real. Paska topik, anyway. Mitäs sinä siinä valittamaan, kun avatarissasi komeilee Baphomet? Niin joo ja Baphometia ei voi missään yhteydessä liittää okkultismiin..
|
|
|
Post by Arnagen on May 7, 2008 0:08:52 GMT 2
En nyt sanoisi, etteikö Death Metallissa ole takana minkään näköistä ideologiaa, mutta niin se vaan on, että useimmiten se on löyhemmällä pohjalla kuin Black Metallissa. Ja harvemmilla DM-bändeillä kuin BM-bändeillä sitä ideologiaa on, toki taas johtuen osittain siitä, että _oikeaa_ Death Metallia on vähemmän kuin _oikeaa_ Black Metallia. Se miten kukin määrittelee sen "oikean" on tietysti jokaisen oma asia. Nykyään kyllä kaikkea paskaa markkinoidaan Black Metallina (esim. Blackthrone tai WitR). Sama homma myös Death Metallissa. Ja mielestäni sellaisen täytyykin tulla boikotoiduksi.
EDIT: Ja en missään tapauksessa kehota katsomaan ja kokeilemaan, näitä kokeilijoita löytyy jo ihan tarpeeksi.
|
|
|
Post by condemned on May 7, 2008 9:09:49 GMT 2
Mitäs sinä siinä valittamaan, kun avatarissasi komeilee Baphomet? Niin joo ja Baphometia ei voi missään yhteydessä liittää okkultismiin.. Taisi sormille lyönti sattua niin paljon ettet keksinyt turhempaa sanomista. Kertoo paljon siitä että kuinka pihalla oikeasti olet koko hommasta.
|
|
|
Post by satanusmaximus on May 7, 2008 14:29:41 GMT 2
Mitäs sinä siinä valittamaan, kun avatarissasi komeilee Baphomet? Niin joo ja Baphometia ei voi missään yhteydessä liittää okkultismiin.. Taisi sormille lyönti sattua niin paljon ettet keksinyt turhempaa sanomista. Kertoo paljon siitä että kuinka pihalla oikeasti olet koko hommasta. Ei sattunut. Turhempaa on tämä jauhaminen, joka ei kuulu tähän topiciin mitenkään. Ja kerrotko miten siitä voi päätellä miten pihalla olen mistäkin?
|
|
|
Post by Tuska on May 7, 2008 14:39:15 GMT 2
Taisi sormille lyönti sattua niin paljon ettet keksinyt turhempaa sanomista. Kertoo paljon siitä että kuinka pihalla oikeasti olet koko hommasta. Ei sattunut. Turhempaa on tämä jauhaminen, joka ei kuulu tähän topiciin mitenkään. Ja kerrotko miten siitä voi päätellä miten pihalla olen mistäkin? Tästä eteenpäin jauhatte priva-viesteillä keskinäiset asianne ja kaikki tähän threadiin ilmestyvät vittuilut ja asiattomuudet tullaan poistamaan.
|
|
L.A
Blasphemer
|
Post by L.A on May 7, 2008 20:10:55 GMT 2
Ei sattunut. Turhempaa on tämä jauhaminen, joka ei kuulu tähän topiciin mitenkään. Ja kerrotko miten siitä voi päätellä miten pihalla olen mistäkin? Tästä eteenpäin jauhatte priva-viesteillä keskinäiset asianne ja kaikki tähän threadiin ilmestyvät vittuilut ja asiattomuudet tullaan poistamaan. No eihän tuossa vielä edes pahemmin vittuiltu, onko kaikki ns. värikkäämmät keskustelut pakko tukahduttaa alkuunsa? [Tuska]
Niin, ei siinä vielä pahemmin vittuiltu, juuri siitä syystä keskeytinkin. Tälläiset threadien kehitykset on tullu nähtyä liian monta kertaa.
[/Tuska]
|
|
|
Post by Kaosbringer on May 7, 2008 23:56:31 GMT 2
Isoveli valvoo! Hupinsa kullakin...
|
|
|
Post by SAWTHORAZINE on May 8, 2008 11:30:58 GMT 2
Antaa toisten vaan tapella. Eri asia sitten jos jotain hiekkalaatikkotason väittelyä malliin "oot tyhmä" ja "ite oot" saa lukea sivutolkulla JA JOS ketjussa sattuisi olemaan jotain ihan kiinnostavaakin lukemista, jota ei väittelyltä enää näkisi.
Mitä itse aiheeseen - tai enemmänkin ketjuun - tulee, niin blackmetal.fi on ehkä kuitenkin parempi paikka tälle. Ei miuta ainakaan liiemmin kiinnosta muiden tällä laudalla surffailevien henkilökohtainen suhde black metaliin.
|
|