|
Post by Ellis D. on Jan 2, 2008 15:39:43 GMT 2
Kyllä minä ainakin koen bändissä soittamisen ihan opettavana ja hyödyllisenä niin sosiaalisesti kuin musiikillisesti. Jos vaikka poppoossa soittelee neljä muusikkoa, joilla kaikilla on hieman eriävät musiikilliset ihanteet, mutta tarkoituksena vääntää nyt vaikka thrashia, niin kyseessä on sosiaaliseltakin kannalta haaste saada aikaan kaikkia tyydyttävää matskua Tässä onkin se syy miks bändin perustaminen on hankalaa, mua ei nimittäin kiinnosta tehdä kompromissejä musiikin suhteen. Jos muita soittajia ei kiinnosta soittaa samanlaista musiikkia niin turha edes roikkua mukana. Tähän ois tietysti ratkaisu alkaa tehdä musiikkia yksinään, mikä ois sitten hiukan hankalampaa ja keikkojen soittaminen mahdotonta.
|
|
revental
Poser
LORD OF APOKALYPSE
|
Post by revental on Jan 3, 2008 6:28:06 GMT 2
Kyllä minä ainakin koen bändissä soittamisen ihan opettavana ja hyödyllisenä niin sosiaalisesti kuin musiikillisesti. Jos vaikka poppoossa soittelee neljä muusikkoa, joilla kaikilla on hieman eriävät musiikilliset ihanteet, mutta tarkoituksena vääntää nyt vaikka thrashia, niin kyseessä on sosiaaliseltakin kannalta haaste saada aikaan kaikkia tyydyttävää matskua Tässä onkin se syy miks bändin perustaminen on hankalaa, mua ei nimittäin kiinnosta tehdä kompromissejä musiikin suhteen. Jos muita soittajia ei kiinnosta soittaa samanlaista musiikkia niin turha edes roikkua mukana. Tähän ois tietysti ratkaisu alkaa tehdä musiikkia yksinään, mikä ois sitten hiukan hankalampaa ja keikkojen soittaminen mahdotonta. Joo tai sitten sellainen plan B olisi ihan kätevä, että käyt kyselemässä Sibelius-Akatemiasta vitun soittotaitoisia ja helposti manipuloitavia viattomia poitsuja, joita alistat bändissäsi musiikillisesti ja käsket heidän vain soveltaa ja sovittaa säveltämät ideasi ja jos tulee vastarintaa, tulee tehdä selväksi, että se on viimeinen kerta kun puhuvat pienet söpöt hampaat suussaan. Keikalle etsit niille kaapista flanellipaitojen korvikkeeksi Suolistosairauden ja Slayerin paitaa, niin siinä sinulla on toimiva musiikkiprojekti. Kyllä monesti olen kuullut myös bändeistä, mitkä on kasattu yhden jätkän sävellyskynää varten.
|
|
|
Post by Tuska on Jan 3, 2008 16:25:36 GMT 2
Ei tartte olla mitään plan nine from outer speissiä että saa bändin toimimaan. Pitää vaan alusta alkaen tietää mitä lähtee bändiltä hakemaan, eli minkälaista meinaa veivata. Jos ei ole mitään selkeetä päämäärää niin homma pahimmallaan hajoaa täysin käsiin, nimimerkillä Nähty & Koettu.
Itehän soittasin tällä hetkellä ainakin kolmessa bändissä jos vaan reenitilaa järjestyisi. Tällä hetkellä tosin vaan yhdellä bändillä on minkäänlainen reenikämppä joten muitten kanssa on kaikki asiat jäissä. Kuten muuallakin täällä oon jo todennu, Tampere on paska paikka reenikämppien suhteen.
Itse topikkiin enemmänkin: Soittimista rummut on aina ollu se pääsoitin ja kitaraakin on jonkin verran tullu raiskattua, kännisistä huilu- ja harmonikka-sessioista puhumattakaan. (Huilua tosin ei enää tulla kuulemaan kun kaveri syötti sen koiralleen.)
|
|
|
Post by pestilencer on Jan 3, 2008 18:01:04 GMT 2
kitaroo oon soitellu jonkii verra, mutta valitettavasti sekkii jääny pois. Mutta tuossa vähäaikaa sitte nous uus innostus soittaa mussiikkia, ja tässä kuhan saan työn nii ostan sähkökitaran ja sen jäläkeen basson...koska unelmana olis bändi jossa olisin basisti/laulaja Musiikki on tärkeetä ja sitä ku vielä piäsis soittammaa ite...nii voe. Thrash you Motherfuckers
|
|
|
Post by Ellis D. on Jan 4, 2008 10:47:01 GMT 2
Tässä onkin se syy miks bändin perustaminen on hankalaa, mua ei nimittäin kiinnosta tehdä kompromissejä musiikin suhteen. Jos muita soittajia ei kiinnosta soittaa samanlaista musiikkia niin turha edes roikkua mukana. Tähän ois tietysti ratkaisu alkaa tehdä musiikkia yksinään, mikä ois sitten hiukan hankalampaa ja keikkojen soittaminen mahdotonta. Joo tai sitten sellainen plan B olisi ihan kätevä, että käyt kyselemässä Sibelius-Akatemiasta vitun soittotaitoisia ja helposti manipuloitavia viattomia poitsuja, joita alistat bändissäsi musiikillisesti ja käsket heidän vain soveltaa ja sovittaa säveltämät ideasi ja jos tulee vastarintaa, tulee tehdä selväksi, että se on viimeinen kerta kun puhuvat pienet söpöt hampaat suussaan. Keikalle etsit niille kaapista flanellipaitojen korvikkeeksi Suolistosairauden ja Slayerin paitaa, niin siinä sinulla on toimiva musiikkiprojekti. Kyllä monesti olen kuullut myös bändeistä, mitkä on kasattu yhden jätkän sävellyskynää varten. Jos mä nyt vastaisin sun hauskaan viestiis ihan vakavasti. Ensinnäkään mä en usko että se, missä ihminen opiskelee, vaikuttaa ollenkaan siihen, kuinka helposti niitä voi manipuloida. Toisekseen, vaikka onnistuisinkin manipuloimaan jonkun, niin en todellakaan halua mitään nokkavaa kusipäätä bändiini. Yksi riittää.
|
|
revental
Poser
LORD OF APOKALYPSE
|
Post by revental on Jan 4, 2008 18:03:22 GMT 2
Joo tai sitten sellainen plan B olisi ihan kätevä, että käyt kyselemässä Sibelius-Akatemiasta vitun soittotaitoisia ja helposti manipuloitavia viattomia poitsuja, joita alistat bändissäsi musiikillisesti ja käsket heidän vain soveltaa ja sovittaa säveltämät ideasi ja jos tulee vastarintaa, tulee tehdä selväksi, että se on viimeinen kerta kun puhuvat pienet söpöt hampaat suussaan. Keikalle etsit niille kaapista flanellipaitojen korvikkeeksi Suolistosairauden ja Slayerin paitaa, niin siinä sinulla on toimiva musiikkiprojekti. Kyllä monesti olen kuullut myös bändeistä, mitkä on kasattu yhden jätkän sävellyskynää varten. Jos mä nyt vastaisin sun hauskaan viestiis ihan vakavasti. Ensinnäkään mä en usko että se, missä ihminen opiskelee, vaikuttaa ollenkaan siihen, kuinka helposti niitä voi manipuloida. Toisekseen, vaikka onnistuisinkin manipuloimaan jonkun, niin en todellakaan halua mitään nokkavaa kusipäätä bändiini. Yksi riittää. Tilanteeseesi nähden kannattaisi noinkin lennokas vinkki ottaa vakavasti.
|
|
rickhard
Sodomizer
Thrash attack.
|
Post by rickhard on Jan 4, 2008 18:56:12 GMT 2
Rumpuja tullu soiteltua muistaakseni 2002-2003 vuodesta lähtien.. Bassoa oon ruvennu rämpyttelemää 2007 vuoden alussa. Kummallekki instrumentille olemassa bändi mutta rummut vievät kyllä ehdottomasti voiton. Välillä himassa soittelen akustista kitaraa jos ei oo muutakaa tekemistä..
|
|
|
Post by possessor on Jan 4, 2008 20:02:23 GMT 2
kitaraa ja bassoa räimin sillo kun nappaa ja vokaaleita tulee kans reenailtua jonkunverran. musiikkiin en ole saanu muuta oppia tahi koulutusta kun että pentuna kävin 2 vuotta sähköurku-kurssia kansalaisopistossa ;D "harmoonit" löytyy vieläkin ja korvakuulolta soittelen sillontällön. teoriat on kyllä haihtunu hatarasta mielestä aikoja sitten
|
|
|
Post by witchfynder on Jan 7, 2008 16:24:35 GMT 2
Rumpuja olen soittanut n. 7,5 vuotta ja kitaraa kolmisen vuotta. Rumpuja soitan HC-punkbändissä (seitsemättä vuotta) ja speed/thrashbändissä. Kolmen ystävän kanssa on Doombändi perusteilla. Alotellaan soittamalla Burial at sea (saint vitus), Footprints (warning), snowblind/into the void(sabbath), R.I.P./Free Country (Witchfinder General) ja kahta omaa biisiä. Jos nyt vaan näkis sitä reenikämpän omistajaakin joskus. Ei edes kouluun vaivautunut joululoman jälkeen. Rumpali haluis sekottaa meidän omiin biiseihin Stonermeininkiä, mutta en siitä oikeen tiedä. Vanhan koulun doomia mieluiten soittaisin/laulaisin.
|
|
aegis
Blasphemer
Fleischeschherr
|
Post by aegis on Jan 7, 2008 17:48:54 GMT 2
Soittelu alkoi joskus 12-vuotiaana rummuilla, siitä sitten muutama kuukausi eteenpäin kitaralla. Pari vuotta lisää ja alkoi punkin laulaminen Misfits covereilla bändissä Deadarlings, jonka kanssa tuli bändin kolme ekaa levyä treenattua melkein kokonaan. Rumpuja treenailen nykyään enää kerran viikossa logistisista syistä ja kitaraa en ollenkaan, tuli pentuna ihan tarpeeksi niitä Megadethejä sahailtua että nykyään osaa jo sävellyksensä kasata ilman sen kummempaa sähläystä. Tuli kyllä ostettua aika törkeän kallis kitara sängyn laidalla soiteltavaksi, haha!
Bändejä onkin sitten ollut aika tolkun paljon, joista tällä hetkellä 100% aktiivisia Irritate, Speedtrap, Nuclear Avalanche Destruction ja Death toll 80k. Muita missä on tullut vaikutettua olisivat vaikkapa Nailgunner, Marttyyrioperaatio, Skullfuck, Anti Noise-reduction ja Petolintu (heh!) plus parit black metal sessiot. Loput sitten täysin unohtamisen arvoisia rävellyksiä.
|
|
|
Post by skeleton on Jan 9, 2008 23:52:55 GMT 2
Saatiinpa kaverin kanssa kerättyä porukka thrash/death-projektiin, joka nyt jonkun aikaa on kumpaakin kiehtonut. Treeniskin juuri saatiin ja ekat treenit pian. Siitä sit katotaan miten ja mihin suuntaan lähtee, vai lähteekö ollenkaan.
|
|
|
Post by firestorm on Jan 30, 2008 17:29:25 GMT 2
kitaraa olen soitellu puolisen vuotta. ja bändi toiminnassa olen mukana
|
|
|
Post by daraja on Feb 16, 2008 19:19:53 GMT 2
Saan keksipaketin jos äänitän örinääni ja voitan Arch Enemyn laulajan Äkkiä örjymään x)
|
|
|
Post by Axekutioner on Feb 23, 2008 23:33:55 GMT 2
Saan keksipaketin jos äänitän örinääni ja voitan Arch Enemyn laulajan Äkkiä örjymään x) No siihen ei paljon vaadita. Nauti kekseistäsi.
|
|
|
Post by Kaosbringer on Feb 24, 2008 1:48:10 GMT 2
Jep, jep!
Look who´s talking...
|
|
|
Post by Axekutioner on Feb 24, 2008 19:57:35 GMT 2
Jep, jep! Look who´s talking... Hah! Vittuiletko? Ei tehoo! Mie oon saanu niin paljon vittuilua osakseni kaikissa bändihommissa, ettei semmosesta jaksa enää välittää. Jos vielä jotenkin yrittäisin pysyä aiheessa, niin tahtoisin osata tehdä hyviä biisejä. En oo soittanut kitaraa sitten Ride For Revengen keikan jälkeen. Pitäisi taas aktivoida sekin harrastus, että vaikka joskus olisi mahdollisuus onnistua biisin tekemisessä. Olisi muutenkin kivaa saada uusi bändi, jossa voisi just kitaraa tai bassoa soitella tai laulaa.
|
|
MeanBone
Poser
I'm gonna take you to the bank, Senator Trent. To the blood bank! -Steven Seagal - Hard To Kill
|
Post by MeanBone on Feb 25, 2008 16:06:19 GMT 2
Kitaraa on tullut soitettua semmoset kymmenen vuotta. Projektina on vielä nimeämätön doom metal bändi. Alkaa tosin hiukan turhauttamaan, kun ollaan rumpalin kanssa saatu jo pari vuotta soittaa pääsääntöisesti keskenämme. On se kumma, kun ei Lahden lähiseudulta löydy basisteja eikä laulajia tekemään kunnon perinteistä doomia. Biisejäkin on lyriikoita vaille valmiina jo liuta. Demoa pitäis äänitellä, kunhan saisi vaan bändin rivit täytettyä.
|
|
fkff
Sodomizer
|
Post by fkff on Mar 7, 2008 2:58:41 GMT 2
Skittaa 2002-vuodesta asti, eka vuosi akustisella ja sittemmin sähkökitaralla. Bändihommia yritettiin yläasteella useammankin tyypin voimin, mutta kun sukset menivät ristiin kaikkien kanssa lähes kaikilla tasoilla, eikä arvoneutraali ”sinfoninen ´death´ metal” tai frank zappa –koverit kiinnostaneet, niin päätin nakata hanskat tiskiin. Hiljattain motivaatio on kyllä taas noussut, ja MERCYFUL FATEn, DEATH SS:n & co. vallatessa yhä enemmän aikaa levysoittimella, on teknisempikin tiluttelu (lue: ILDJARNia yhtä astetta inhimillisempi sävellystyö) tullut kuvioihin.
Rumpuhommia viime vuoden lopusta asti, toistaiseksi kuitenkin sähkörummuilla (ks. nuusutin viestit aiheeseen liittyen). Pieniä kauhun hetkiä koettiin, kun vajaa kuukausi sitten joku homohyppyri-darude päätti nakata meikät leppoisan ajatustenvaihdon päätteeksi tuliterän setin päälle, hähhäh. Myöhemmin kuitenkin selvisi, että n. 90kg rytäkässä menivät paskaksi vain kuulokkeet --> Rolandille lämpimät suositukseni.
|
|