|
Post by skeleton on Dec 22, 2007 3:48:01 GMT 2
En pikaisella selauksella tälläistä vielä löytynyt. Ja eipä täällä muutenkaan liian nopeata tahtia näitä thriidejä tule niin uskaltaudunpa nyt aloittamaan tälläisen.
Eli kuinkas moni soittelee itse instrumenttia ja millä tasolla? Kotona yksin sooloillen vaiko bändissä, vaiko ihan satapäisessä orkesterissa? Kitarat, rummut, kosketinsoittimet, tuubat ja huuliharput esille nyt ja juttua.
Katsotaan syntyykö keskustelua.
|
|
|
Post by skeleton on Dec 22, 2007 3:55:52 GMT 2
Itsehän siinä peruskoulun aikaan rämpyttelin ihan satunnaisesti kotoa löytynyttä akustista ja musiikintunneilla olin kitaran varressa. Joitain riffejä tuli silloin tällöin tabulatuureista opiskeltua, mutta koskaan en sen suuremmin innostunut.
Tässä melkein vuosi sitten iski pakollinen ttarve päästä soittamaan. Ihan vaan ajanhukaksi ja siksi että tekisin jotain kehittävää kaljanjuonnin ja datailun ohella. Sain siskolta kitaran lainaan kämpilleni ja sitähän sitten jonkin verran tuli rämpytettyä. Motivaatio senkuin kasvoi ja tulipa ihan bassokin tilattua. Sen jälkeen on tullut soitettua hurjasti ja hurjasti, sekä kitaraa että bassoa. Entiset luokkalaiset sitten eräänä päivänä ilmoittivat että oon niiden bändiprojektissa mukana ja harkat torstaisin, eikä siihen sit mitään osannut sanoa.
Jakakaa murheenne ja riemunne aiheesta.
|
|
|
Post by Miksa on Dec 22, 2007 10:23:51 GMT 2
Sähköinen kitara löytyy tuolta nurkasta. En ole paljoa soitellut, eli taidot on aika nollassa. Kyllähän tota tulee silloin tällöin rämpyteltyä kun tulee sellainen fiilis. Kerrasta viiteen kertaan viikossa, about. Semmoisia puolen-puolentoista tunnin sessioita olen yleensä säheltänyt.
Kännissä on myös tullut jotain "bändi"projektia viriteltyä kaverin kanssa, mutta yllättäen se ei ole oikein lähtenyt käyntiin. Mitäpä muuta voikaan odottaa kahelta jätkältä jotka keksii kännissä perustaa bändin nimeltä "Satan's Semen" ja musiikki on ihmeellistä kitarasahausta ja rumpujen takomista. ;D
|
|
|
Post by vhhv on Dec 22, 2007 11:37:39 GMT 2
Kitaraa soitellu muistaakseni vuodesta 2004, tai jotain sinne päin. Aikasemmin oli bändiprojektiaki pystyssä, mutta eräiden henkilöiden mielenkiinnon puutteen johdosta ei oo tullu harrastettua bänditoimintaa. Oishan se kyllä taas mukava, kun yksin ei jaksa rämpyttää aktiivisesti.
Ps, paitsi kylhän toi Juci etti Duria Sadyriin jäseniä...
|
|
nuusuti
Poser
blastphemer
|
Post by nuusuti on Dec 22, 2007 13:04:17 GMT 2
Pianoa oon soittanu vuodesta 2002, soitan bluessia ja jazzia. Koulun musatunneilla on tullu soitettua rumpuja, kitaraa ja bassoa.
|
|
revental
Poser
LORD OF APOKALYPSE
|
Post by revental on Dec 22, 2007 17:48:23 GMT 2
Rumpuihin erikoistuminen alkoi alkutalvesta 2006 ja siitä lähin olen aika tiuhalla treenitahdilla soittanut ja hionut tekniikkaa. Vähintään kolme kertaa viikossa tulee soiteltua ja 2-8 tunnin sessioita kerrallaan. Näen tärkeäksi treenata paljon tässä vaiheessa, kun vielä pystyy saavuttamaan rumpujen saralla jotain täysin uutta ja tuntee komppivarastonsa aika laihaksi, joten ainakaan liikaan ylpeilyyn homma ei kaadu.
Soitan tällä hetkellä pääasiassa brutaalia death metalia veivaavassa Vulgarityssa sekä lisäksi meneillään on erinäisiä black- ja thrash-projekteja, joihin kuuluu mm. Goat Torpedo. Torstaina alkavat demonnauhoitussessiot ja linkkiä tulee edittinä sen mukaan, kun matskua valmistuu internettiin asti.
|
|
nuusuti
Poser
blastphemer
|
Post by nuusuti on Dec 22, 2007 18:42:04 GMT 2
Rumpujen soitto kyllä kiinnostais, mutta asuinpaikka on huono sen suhteen.
|
|
revental
Poser
LORD OF APOKALYPSE
|
Post by revental on Dec 23, 2007 1:33:17 GMT 2
Asuinpaikalla nyt ei luulisi olevan mitään estettä instrumentin soitolle, mikäli sitten kaipaat rumputunteja heti aluksi. Voin kuitenkin sanoa, että kun ostat Rokkaavat rummut - tai Rumpalin ABC -kirjat, saat ihan tarpeeksi opeteltavaa ensialkuun, Rokkaavien rumpujen trioileissa ja tripla-rolleissa piisaa itselläkin vielä pähkäiltävää. Ja mikäli nuotit haluat opetella, niin nämä teokset haltuun.
Sanoisin kuitenkin, että Internetistä ja Youtubesta löytyy niin paljon informaatiota tekniikasta, kompeista ja yleensä rumpaloinnista, että niillä jo pääsee pitkälle, jos motivaatiota riittää etsiä, mikä ei edes kovin paljoa työtä vaadi. Itse en ole tähän asti ottanut vielä yhtäkään rumputuntia, enkä näe sille vielä pakottavaa tarvetta. Se ei todellakaan este rumpujen hallitsemiselle niin kauan kunhan on omatoiminen ja osaa itse soveltaa. Metronomin käytön ja tahtilajitkin oppii helposti ja kapulaote löytyy ajan myötä tottumuksen perusteella.
|
|
nuusuti
Poser
blastphemer
|
Post by nuusuti on Dec 23, 2007 12:51:21 GMT 2
Tarkoitin asuntoa, naapurit eivät pitäisi kun paritalossa asun
|
|
|
Post by duisfigu on Dec 26, 2007 16:20:58 GMT 2
Osaanhan mä jos jotakin soitella, en kovin hyvin mut menee...
|
|
|
Post by Ellis D. on Dec 26, 2007 18:59:34 GMT 2
5 vuotta kitaranrämpytystä takana, harkitsen jo kamojen myymistä. Ikinä en oo jaksanu opetella mitään, korvakuulolta soittanut. Alkaa vituttaa jo.
|
|
|
Post by aggressor.perverssor on Dec 26, 2007 19:06:02 GMT 2
5 vuotta kitaranrämpytystä takana, harkitsen jo kamojen myymistä. Ikinä en oo jaksanu opetella mitään, korvakuulolta soittanut. Alkaa vituttaa jo. Mitkäs kamat sulla on?
|
|
|
Post by dbringer on Dec 27, 2007 13:55:44 GMT 2
Rumpujahan tässä on soiteltu jo joku 7 vuotta. Ei kuulu soittotaidoissa, tosin nyt viime aikoina on ollut jostain syystä kovakin hinku treenata. Pari bändiprojektiakin on, black/thrash ja doom metal-orkat. Näistä varmaankin enemmän joskus tulevaisuudessa.
|
|
|
Post by Ellis D. on Dec 27, 2007 22:45:22 GMT 2
5 vuotta kitaranrämpytystä takana, harkitsen jo kamojen myymistä. Ikinä en oo jaksanu opetella mitään, korvakuulolta soittanut. Alkaa vituttaa jo. Mitkäs kamat sulla on? Joku aivan tolkuttoman huono 40w vahvistin, epiphone sg ja dunlop cry baby. + älyttömän halvat ja huonot bassokamat.
|
|
|
Post by tuomasdd on Dec 28, 2007 3:38:21 GMT 2
Rumpuja soittanu 4 vuotta ja kitaraa vuoden. Speedmetal / HC-punkbändissä nimeltä Vomiter soittelen ja vitun kamalaa on.
|
|
Muumio
Poser
Torso Bear
|
Post by Muumio on Dec 28, 2007 23:03:36 GMT 2
Kitaran soiton aloitin puoli vuotta sitten, jotain omiakin juttuja tullut keksittyä.
|
|
|
Post by aggressor.perverssor on Dec 28, 2007 23:56:03 GMT 2
Rumpuja soittanu 4 vuotta ja kitaraa vuoden. Speedmetal / HC-punkbändissä nimeltä Vomiter soittelen ja vitun kamalaa on. Tämä on yksi asia mitä en ymmärrä, miksi soitella bändeissä jos se on vitun kamalaa. Voisiko joku kertoa?
|
|
GNLS
Poser
Don't believe it, Comrade...
|
Post by GNLS on Dec 29, 2007 0:12:39 GMT 2
Tämä on yksi asia mitä en ymmärrä, miksi soitella bändeissä jos se on vitun kamalaa. Voisiko joku kertoa? Koska on niin siistiä päästä keulimaan baarissa goottivalaille, että "meikä on vittu bändissä!", obviously.
|
|
|
Post by aggressor.perverssor on Dec 29, 2007 0:19:15 GMT 2
Tämä on yksi asia mitä en ymmärrä, miksi soitella bändeissä jos se on vitun kamalaa. Voisiko joku kertoa? Koska on niin siistiä päästä keulimaan baarissa goottivalaille, että "meikä on vittu bändissä!", obviously. hiki.pedia.ws/wiki/Gootti
|
|
GNLS
Poser
Don't believe it, Comrade...
|
Post by GNLS on Dec 29, 2007 0:31:55 GMT 2
"Synkkä musiikkimaku, mm. Teräsbetoni, Uniklubi, Sepi Kumpulainen, Antti Tuisku, Lovex" Toden totta, Sepi jos mikä on raskasta kuunneltavaa. Serkkuni oli joskus selvittänyt, paljonko maksais, jos Sepi tulisi niitten kotibileisiin keikalle - Perhepizzan vaati, ei muuta.
|
|
|
Post by editormentor on Dec 29, 2007 15:38:25 GMT 2
Jaahas, kitaraa since 1994 ja rumpuja 1998, säännöllisemmin varmaan 2000. Pianokin taipuisi joten kuten jos jaksaisi verestellä, pari vuotta hamassa menneessä tunneilla käynyt ja sen jälkeen laiskasti muistellut. Ja hoh, kitaraa kahteen omaan proggikseen jotka ovat ns Caco-hommat (uusi nimi vielä salassa) sekä mitä nyt kevyempiä riffejä tulee purkiteltua omalla työnimellään. Erinäisen kyhäysporukan kanssa veivataan vielä doomia.
Rumpuja tulee soitettua erittäin satunnaisessa DTK:ssa, sessiohommia muuan Misfits / Venom -henkisessä porukassa plus black metal -vääntöä ala Inhumane Deathcult.
Ja vielä lopuksi fuck off modern musiikkiliikkeen tilupenskat! From House of the Rising Sun to Apache = the only way.
|
|
magia
Sodomizer
|
Post by magia on Dec 31, 2007 6:51:08 GMT 2
Off-topickina tähän väliin:: Kaikki soittimet realistisesti trackattuna ModPlug Trackerilla. Blackmetallia realistisesti. Tämä oli OFFTOPIC eli träkkääjille; on kyllä omat foorumit netissä
[Edit] vittu minä olen kännissä... yllätys
|
|
oppressor
Blasphemer
North-Carelian Hunger
|
Post by oppressor on Dec 31, 2007 12:35:50 GMT 2
Kitaraa soitellu jonkun 5-10vuotta ja bassoa suunnilleen sen 5. Kumpaakaan en ihan hirveästi ole treenannut mutta perusjutut menee aina joskus.
Bändejä on periaatteessa tällähetkellä 2. Rokkibändi mikä treenaa harvoin ja nahkahevibändi mikä treenaa myös minun osalta harvoin, kun treeneihin on matkaa aina se 400km. Keikkoja tullut soiteltua jonkuverran.
Molemmat kuitenkin elossa ja molemmilta jotain julkasuja tulossa joskus.
Nuiden lisäksi on vielä ihan esikouluasteella oleva motörhead/danzig/mikälie bändi, mutta siitä ei nyt tiedä mitä tulee.
|
|
revental
Poser
LORD OF APOKALYPSE
|
Post by revental on Jan 1, 2008 17:59:58 GMT 2
Kyllä minä ainakin koen bändissä soittamisen ihan opettavana ja hyödyllisenä niin sosiaalisesti kuin musiikillisesti. Jos vaikka poppoossa soittelee neljä muusikkoa, joilla kaikilla on hieman eriävät musiikilliset ihanteet, mutta tarkoituksena vääntää nyt vaikka thrashia, niin kyseessä on sosiaaliseltakin kannalta haaste saada aikaan kaikkia tyydyttävää matskua ja bändissäsoittaminen opettaa aika paljon yhteensoittoa monien instrumenttien välillä ja jos yhteensoitto on loistavassa mallissa, voi studioonkin lähteä ilman metronomia, heh. Itse kyllä vaadin sitä, että bänditoverien kanssa tulee toimeen ja pystyy työskentelemään rentoutuneesti ilman sosiaalisia rajoitteita tai enimpiä kissatappeluita. Jos kemia pelaa porukan sisällä, näkyy se aika vahvasti myös ulospäin. Liian monta kertaa on joutunut vääntämään projekteja taitavien soittajien kanssa, mutta joidenka kanssa ei ole pystynyt saavuttamaan musiikin suhteen minkäänlaisia fiiliksiä tai muutenkaan kyennyt luomaan musiikillisesti sellaista tavaraa, jonka takana voisi täysin vilpittömänä seistä. Tottakai konemainen soittotaito on aina suotavaa(vaadittavaakin), mutta pää ei kestäisi viettää aikaa studiossa tai keikkamatkoilla vakiintuneiden proge-elämäntapa-autistien kanssa.
|
|
|
Post by tuomasdd on Jan 2, 2008 0:35:34 GMT 2
Rumpuja soittanu 4 vuotta ja kitaraa vuoden. Speedmetal / HC-punkbändissä nimeltä Vomiter soittelen ja vitun kamalaa on. Tämä on yksi asia mitä en ymmärrä, miksi soitella bändeissä jos se on vitun kamalaa. Voisiko joku kertoa? ...Ihan vitsillä toi vaan.
|
|