|
Post by (the true)vortex on Jan 5, 2006 17:45:43 GMT 2
Elikkäs tällaista aihetta taas. Eli onko foorumin kaljottelijoissa ja muissa Metallipäissä muita kirjallisuuden parissa viihtyviä? Ja mitä on viimeksi tullut lueskeltua?
Omaa nuppia hieroin viimeksi Kuhmossa aikaani tappaessa seuraavilla:
Brian Callison : SOS - Torpedoitu
Mukava ja toimiva tarina tyypistä selvittämässä isänsä kohtaloa. Isä oli kapteenina 2 Maaimansodan kauppalaivassa, huoltoreitillä Englannin ja Islannin välillä. Saksalainen sukellusvene iski ja rammaksi ammuttu laiva koettaa päästä rannikon tuntumaan. Tarina kulkee sujuvasti kahdella eri aikakaudella. Poika selvittämässä isänsä kohtaloa ja laivan taistelusta rannikkoa kohden. Tarinalla on suht' yllättävä päätös ja ainakin itse tykkäsin ks kirjan juonesta ja sen kulusta.
Reino Lehväslaiho : ?
Kirjan nimeä en nyt muista, mutta jos olet lukenut pari Lehväslaihoa olet lukenut ne kaikki. Perinteistä Reinon kaukopartio seikkailua on siis luvassa (nyt menossa Vienan Parisaanit). Välillä minulle ontuu pahasti Lehväslaihon kerronta. Siellä vilisee niitä etiäisiä ynnämuita hattivatteja. Mutta muuten ihan toimivaa kertomusta rajapertioiden retkistä.
Tikkanen, Pentti H : Summan Tulihelvetti
Hyvä kertomus Mannerheim-linjan ensimmäisistä rakoiluista. Historiallista otetta (ehkä) mukana. Hyvin kulkeva tarina, jota lukee ihan mielellään.
Sven Hassel : koko tuotanto
Tätä tulee lueskeltua aina silloin tällöin. Ei kannata aloittaa siitä aivan ensimmäisestä, sillä sillä ei ole mitään tekemistä muun sarjan kanssa. Tai, on kyllä mutta se on ns pikakerronta koko sarjan tapahtumista. Hienoa korkkari- seikkailua. En kyennyt tätä vakavasti ottamaan, mutta humoristista ja mukavan sujuvasti luettavaa lukemista.
edit:typo
|
|
|
Post by aargh on Jan 5, 2006 20:34:33 GMT 2
Meikäläinen luki tässä ihan vasta Ilkka Remeksen Nimessä ja veressä -kirjan. Muuten hyvä, mutta vähän häiritsi se, että lestadiolaiset oli kuvattu kirjassa päin persettä. Minä kyllä tiedän, kun niitä joudun täällä päivittäin katselemaan. Remeksen tuotantoon en ole juurikaan muuten tutustunut, vaikka hyllystä pari vanhempaakin teosta löytyy. Kai nekin pitäisi tässä joskus tarkastaa.
Pari päivää sitten aloitin Metallica-kirjan lukemisen, ja varsin mielenkiintoista luettavaahan se on. Kirjoittaja perehtyy asioihin pintaa syvemmältä ja tuo omiakin mielipiteitään esiin, mikä on aina hyvä juttu.
|
|
|
Post by gorgoneion on Jan 5, 2006 21:12:22 GMT 2
Ehtiessä tulee luettua usein esimerkiksi Stephen Kingiä. Ahdistavia kirjoja ahdistavalla tunnelmalla. Varsinkin Piinassa ei ollut halua avata kirjaa vähään aikaan, kun eräässä kohdassa äijältä hakataan yksityiskohtaisesti kuvaillen kirveellä jalka irti.. Silti niitä on pakko lukea lisää. Sidney Sheldon on toinen, jota lukee ihan mielellään. Kerronta on niin selkeää ja tyylillisesti sitä luokkaa, että ne vain yksinkertaisesti lukee huomaamattaan melkein yhdeltä istumalta.
|
|
|
Post by Axekutioner on Jan 5, 2006 22:27:06 GMT 2
Ei tule enää nykyään luettua niin paljon, pienempänä sitäkin enemmän, lähinnä heppakirjoja Heppakirjat on oikeasti laadukkaita romaaneja, niissä ainakin tapahtuu, heh Tällä hetkellä työn alla on Dan Brownin Da Vinci koodi, joka ainakin näin sadan sivun jälkeen vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta. Ainoa miinuspuoli tuossa on, kun tuo on kuvitettu painos, niin se on niin iso opus, että sängyssä lukemisen kanssa täytyy vähän kikkailla, ettei tipu naamalle. Kuvat helpottaa kyllä huomattavasti tarinan ymmärrettävyyttä.
|
|
|
Post by KaamosMaster on Jan 5, 2006 22:43:52 GMT 2
Aika vähän tulee kyllä kirjoja luettua. Stepehen Kingin, Clive Barkerin ja H.P. Lovecraftin tuotantoon on tullut tutustuttua ja kaikki kyllä toimii. Lovecraftia tulee ehkä eniten luettua. Varmaankin sen takia että jopa minä jaksan lukea 10 sivun mittaisia novelleja. Erittäin hämäriä ja kiinnostavia juttuja nuo Lovecraftin tarinat pullollaan. Kun jaksaisi vain lukea enemmän.
|
|
|
Post by hell patrol on Jan 6, 2006 10:26:15 GMT 2
Olen jotenkin niin laiska että jää aina kirja kesken vaikken niitäkään paljoa alämäni aikana ole alottanut. Jopa Lemmyn kirja on ollut katkolla pitkän aikaa. Sitä voisi pitää jo hyvinkin omituisena.
|
|
|
Post by hell patrol on Jan 6, 2006 10:27:09 GMT 2
Ei tule enää nykyään luettua niin paljon, pienempänä sitäkin enemmän, lähinnä heppakirjoja Heppakirjat on oikeasti laadukkaita romaaneja, niissä ainakin tapahtuu, heh Tällä hetkellä työn alla on Dan Brownin Da Vinci koodi, joka ainakin näin sadan sivun jälkeen vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta. Ainoa miinuspuoli tuossa on, kun tuo on kuvitettu painos, niin se on niin iso opus, että sängyssä lukemisen kanssa täytyy vähän kikkailla, ettei tipu naamalle. Kuvat helpottaa kyllä huomattavasti tarinan ymmärrettävyyttä. Ja tossa asennossa puutuu kädetkin. Lue mahallaan
|
|
|
Post by possessor on Jan 6, 2006 13:38:37 GMT 2
miäkii olen maailman paskimpia lukijoita, en to sin tästä johtuen omistakaan kun lemmyn kirjan, auton korjausoppaan ja akun taskareita... ja ihan niinkun Hellpatrollilla, mullakin on olu lemmyn kirja kesken ja ostin sen sillon ku se ilmesty
|
|
Dargon
Poser
fuck on
|
Post by Dargon on Jan 6, 2006 15:24:29 GMT 2
Kylhän sitä tulee luettua aika paljon.Etenki tääl kasarmilla.
Viimeksi tuli luettua vihdoin se kohuttu Da Vinci koodi.
Tällä hetkellä luen H.P. Lovecraftin alkemistia Ja tulee tuota Kingin tuotantoa luettua paljon
|
|
|
Post by Abanazar McBurger on Jan 7, 2006 1:05:54 GMT 2
Enpä kyllä lue kauheammin. Vuoden aikana olen lukenut vain muutaman kirjan. Iron Maiden - Run to the Hills-teoksen luin parissa kuukaudessa, mutta Lemmy-kirjan lukemiseen meni puoli vuotta, vaikka kyseessä olikin kirjaston kirja, ja kesällä luin Mötley Crüen The Dirtin. Joululahjaksi sain Joel McIverin Metallican, jota olen jo vähän aloitellut, asialliselta teokselta vaikuttaa, kuten joku ylempänä jo totesi.
Kohta olisi tarkoitus harkita Michael Moynihanin & Didrik Soderlindin Lords Of Chaosin tai Albert Mudrianin Choosing Deathin tilaamista. Myös Erlend Erichsenin Nasjonalsatanisten vaikuttaa mielenkiintoiselta.
|
|
hujos
Poser
Exodus Attack!
|
Post by hujos on Jan 7, 2006 12:28:35 GMT 2
Kauheasti en vapaaehtoisesti lue, mutta jos luen niin silloin luen elämäkertoja ja yleensä bändien. Viimeksi on tullut luettua Kissin maskin takaa, se tosin jäi kesken kun kirjassa alettiin kertomaan miten kappaleet syntyi. Muita mitä olen lukenut: Iron Maiden RTTH, Lemmy Kilmisterin elämäkerran, Sheriffi McCoyn ja kaikki Tony Halmeen kirjat. Seuraavaksi olisi tarkoitus lukea Mötley Crüen kirja.
|
|
|
Post by (the true)vortex on Jan 7, 2006 14:41:21 GMT 2
Kohta olisi tarkoitus harkita Michael Moynihanin & Didrik Soderlindin Lords Of Chaosin tai Albert Mudrianin Choosing Deathin tilaamista. Myös Erlend Erichsenin Nasjonalsatanisten vaikuttaa mielenkiintoiselta. Tuo Lords of Chaos on hyvä opus jos on enemmän kiinnostunut Burzum&Mayhem historiasta ja kahnauksista. Muuten tuo oli minusta hieman yhdentekevä, ihan ok kirja kuitenkin. Sellaisia pieniä puutteita kuten Beherit ja monia muita. Noita elämänkertoja on tullut täälläkin luettua. Mötörhead, Mötley Crue, Ozzy ja Marilyn Manson (Kirja on yllättävän hyvä vaikkei tyypin musiikista välitäkkään)
|
|
hujos
Poser
Exodus Attack!
|
Post by hujos on Jan 7, 2006 16:43:12 GMT 2
^Olen kuullut että tuo Manosinin kirja on ihan hyvä. Moni on kehunut vaikka ei henkilön musiikista pidäkkään. Pitää varmaan jossain vaiheessa lainata kirjastosta. Ainiin onhan se Matti Nykäsenkin kirja luettu. Ihan mielenkiintoinen kirja, vaikka ajoittain olikin aika tylsä.
|
|
viocress
Poser
Summon glohithia
|
Post by viocress on Jan 7, 2006 20:33:03 GMT 2
Tänään luin loppuun Lovecraftin "Charles Dexter Wardin tapaus", joka oli mielenkiintoinen ja kompakti teos. Harvemmin mitään kirjoja saan kunnolla luettua koska olen laiska, tyhmä ja saamaton, mutta kirjastossa käydessä mukaan tarttuu aina sarjakuvia, lähinnä supersankariosastoa (X-men, Batman, jne) ja Petri Hiltusen (mm. Väinämöisen paluu) albumeita. Hiltuset on tosin kaikki jo kai luettu Ensi viikolla taas kirjastoon ja saas nähdä mitä silloin tarttuu mukaan. Toivottavasti okkultismia.
|
|
|
Post by editormentor on Jan 9, 2006 10:19:08 GMT 2
Aldous Huxleyn "Uljas uusi maailma" on kyllä ns. yhteiskuntaklassikoista sellainen suositeltava. Teki vaikutuksen. Kenties joku täällä on sen lukenutkin, mutta kyseessä kuitenkin aikoinaan melko sci-fi teos, jossa ihmiset jaotellaan alfa, beeta... epsilon jne. -ihmisiin, ja kaikki nautinnot perustuvat soma-nimiseen aineeseen tai niitä tuotetaan muuten vaan keinotekoisesti. Päähenkilö onkin alkukantaisilta nurkilta bongattu villimies (joka lukee kirjoja ja on muutenkin outo?), jota sitten ihmetellään tasapainoisessa yhteiskunnassa. Ko. teoksessa on muuten hauska loppu, ehkä vielä vähän hauskempi kuin alussa tapahtuva konttaikäisten lasten kidutus. Hah, viimeksi tuli luettua Ralph Helferin "Norsuni Modoc" jossa matkaillaan kiukulla Saksassa, Intiassa ja Jenkeissä norsujen ja rosmojen parissa. Päähenkilökin taitaa olla konepesunkestävä juutalainen. Hyvä kirja sinällään, mikäli tykkää eksoottisesta. Tämän lisäksi tuli luettua mm. kaikki Harry vitun Potterit, minun makuun ehkä vähän turhan liirum-laarumia, mutta ei kuitenkaan ihan myötähäpeää puskenut. Mikäli fantasiakirjallisuus maistuu, voi aina suositella Robin Hobbin "Salamurhaajan oppipoika" trilogiaa, joka on ihan hyvää vaihtelua genressä. Siinä on kuitenkin kelpo annos poliittista juonittelua taikamiekkojen sijaan, ihan jees.
|
|
sworn666
Sodomizer
Metalhead
Destrui??o Nuclear
|
Post by sworn666 on Jan 9, 2006 19:13:18 GMT 2
Nyt on työn alla Stephen Kingin "The Tommyknockers". Siskolta sain lahjaksi tämän, ja on erinomainen teos. Tämä on siis englanninkielinen, joskus vuosia sitten luin suomennoksen.
|
|
|
Post by Eviloud on Jan 9, 2006 21:27:53 GMT 2
LEGIOONALAINEN PETERS - Suomalaisen palkkasoturin muistelmat
Tämän sain eilen luettua loppuun. Kirjan nimi kertoo varmaan aika paljon...!? Kyösti Pietiläinen palveli muukalaislegioonassa 1972-2000. Suosittelen jos aihe kiinnostaa.
|
|
|
Post by (the true)vortex on Jan 9, 2006 21:32:09 GMT 2
LEGIOONALAINEN PETERS - Suomalaisen palkkasoturin muistelmat Tämän sain eilen luettua loppuun. Kirjan nimi kertoo varmaan aika paljon...!? Kyösti Pietiläinen palveli muukalaislegioonassa 1972-2000. Suosittelen jos aihe kiinnostaa. olen lukenut ja edustaakin aivan loistavaa ulosantia. Heh mitäpä tässä tästä kirjasta uskaltaa edes ulos sanoa. toimii helevetin hyvin ja sillä hyvä. (se kersantin molestaatio epäilyttää mutta sou not. ehh)
|
|
|
Post by Eviloud on Jan 9, 2006 21:52:54 GMT 2
LEGIOONALAINEN PETERS - Suomalaisen palkkasoturin muistelmat Tämän sain eilen luettua loppuun. Kirjan nimi kertoo varmaan aika paljon...!? Kyösti Pietiläinen palveli muukalaislegioonassa 1972-2000. Suosittelen jos aihe kiinnostaa. olen lukenut ja edustaakin aivan loistavaa ulosantia. Heh mitäpä tässä tästä kirjasta uskaltaa edes ulos sanoa. toimii helevetin hyvin ja sillä hyvä. (se kersantin molestaatio epäilyttää mutta sou not. ehh) "En saa nukuttua öisin. Mietin elämääni. Tarinasta 99% on totta, 99% valhetta ja 99% hulluuttta. Siitä puuttuvasta prosentista ei puhuta suoraan, sillä se tietäisi linnaa. Tuo puuttuva prosentti pitää valveilla." -Kyösti Pietiläinen, 2002
|
|
aegis
Blasphemer
Fleischeschherr
|
Post by aegis on Jan 10, 2006 10:54:50 GMT 2
Kaikenlaisia suomalaisia korpiromaaneja lähinnä tullut viime aikoina luettua, Havukka Ahon Ajattelija, Jäniksen Vuosi, Kätkäläinen... Johonkin alkukantaiseen vaistoon nämä vetoavat ja antavat ajateltavaa.
|
|
|
Post by aggressor.perverssor on Jan 25, 2006 0:09:20 GMT 2
Itseä ei juuri kirjat kiinnosta, jotenkin ovat niin tylsää luettavaa tai sitten minulla ei ole vain mielikuvitusta jota kyllä epäilen. Noh, bändien elämänkertakirjat on ihan nautinnollista luettavaa, siis riippuuhan se vähän bändistä mutta mainittakoon vaikka The Dirt (Törkytehdas) eli kertoo Mötley Cruen tarinaa, loistava kirja. Kunnon sekoilua...sex drugs and hard´n heavy!
|
|
|
Post by aargh on Jan 25, 2006 0:24:32 GMT 2
Kerran kävi mielessä lukea kyseinen kirja. Sitten muistinkin, kuinka uskomattoman paska bändi Mötley Crüe on. Kirja voisi olla ehkä ihan hyväkin, mutta bändin yliluonnollinen huonous pitää minut visusti erossa siitä. Voisi taas joskus yrittää tutustua siihen.
|
|
sworn666
Sodomizer
Metalhead
Destrui??o Nuclear
|
Post by sworn666 on Jan 25, 2006 0:25:04 GMT 2
Satan, drunks & rock `n`roll!
(edit) Tuo Dirt on kyllä pätevä kirja, vaikka ko. bändi ei toimi mulle.
|
|
|
Post by goreobsessed on Jan 25, 2006 9:21:14 GMT 2
Parhaillaan menossa Heikki Ylikankaan Härmän Häjyt Ja Kauhavan Herra. Mielenkiintoista tarinaa puukkojunkkareista, lähinnä Isotalon Antista ja Rannanjärvestä. Raakoja ukkoja. Marilyn Mansonin elämänkertaakin olen lueskellut, vaikka miehen musiikki on paskinta paskaa, kirja on suht mielenkiintoinen.
|
|
|
Post by (the true)vortex on Jan 25, 2006 12:44:52 GMT 2
Itseä ei juuri kirjat kiinnosta, jotenkin ovat niin tylsää luettavaa tai sitten minulla ei ole vain mielikuvitusta jota kyllä epäilen. Noh, bändien elämänkertakirjat on ihan nautinnollista luettavaa, siis riippuuhan se vähän bändistä mutta mainittakoon vaikka The Dirt (Törkytehdas) eli kertoo Mötley Cruen tarinaa, loistava kirja. Kunnon sekoilua...sex drugs and hard´n heavy! Tuo on kyllä loistava kirja vaikkei musiikki minulle toimi. Tosin jossain välissä alkaa puuduttamaan se että: "laulana nai sitä ja tätä, basisti veti hepoa ränniin, kitaristi istuskeli yksin vodkaa juoden, rumpali veti hepoa ränniin tai molemmat hepo dudet sniffasivat enkelitomua tai jotain muuta "ylempää" huumetta." hehe mutta joo ihan viihdyttävä kirja ja sekoilu tarina.
|
|