|
Post by vhhv on Jul 15, 2007 23:54:28 GMT 2
Tai odota polkuanturoiden muodostumista sormenpäihin. ...Tai sitten älä, vaan mene rohkeasti ompelukauppaan kysymään nahkaan tarkoitettua neulaa (tunnistaa usein kolmion mallisesta kärjestä). Sormustimestakaan ei ole mitään haittaa, kuin myös ei pihdeistäkään. Sitten voi myös kokeilla työntää neulaa pitäen siitä kiinni enemmänkin puristaen, kuin siten että pitää neulan perää vasten sormea. Niksiä kerrakseen! Äimä (nahkaneula) on pakko laittaa ostoslistalle, sillä tuo nahkaan ompeleminen ottaa jo fyysisesti lukua.
|
|
|
Post by thrashphemer on Jul 16, 2007 18:16:04 GMT 2
Eipä se suutarilla käyminenkään kai hirveän kalliiksi tule, joku 4€/merkki kuulemma. Niin ja farkkuliivit ovat yleistyneet ihan vitusti, näkee täällä Helsingissä ainakin erittäin usein.
|
|
|
Post by vhhv on Jul 16, 2007 23:25:07 GMT 2
Eipä se suutarilla käyminenkään kai hirveän kalliiksi tule, joku 4€/merkki kuulemma. Niin ja farkkuliivit ovat yleistyneet ihan vitusti, näkee täällä Helsingissä ainakin erittäin usein. 4 euroa/merkki(!!!), meikästä ainakin todella kallista. Tosta hinnasta saa sormet mennä vaikka raadoiksi. Mutta kiitos kumminkin, tuo 4 euroa per merkki motivoi ompelemaan ihan omakätisesti.
|
|
|
Post by SAWTHORAZINE on Jul 18, 2007 19:35:16 GMT 2
Pistähän vhhv jossain vaiheessa kuvia tuosta projektistasi. Olisi ihan mielenkiintoista nähdä miten takista leikattu liivi taittuu merkkien alustaksi.
Farkkuliivien yleistyminen ei ole mitenkään ihmeellistä etenkään Helsingissä. Pojat ostaa kirpparilta vanhan farkkutakin (max. 5e), käy jossain music hunterissa ostamassa merkkejä (10-20e) ja kusee päälle (jos uskaltavat) ja siinä se. Käy halvemmaksi kuin ne hellsinki shopista ostetut bändipaidat.
Ja mitä suutarilla ompeluttamiseen tulee, niin pyytäkää vaikka mieluummin äitiä ompelemaan. Se ei ole läheskään yhtä noloa. Jos pelkää hipiänsä puolesta niin äidin ompelukoneeseen saa ostettua nahkaneulan, jonka kanssa vaatenahkaan ompeleminen käy ihan helposti ihan tavallisella ompelukoneella.
|
|
|
Post by Thrashemotör on Jul 18, 2007 20:34:32 GMT 2
Tuota mammaa pyysin laittamaan selkämerkin paikalleen ja myöhemmin vaihtamaan toiseen, koska itse en ole konetta käyttänyt sitten ala-asteen käsityötuntien. Muut merkit tosin olen itse ommellut paikoilleen. Tuota nahkamaalia pitäisi kokeilla mistä aiemmin olikin puhuttu.
|
|
|
Post by Tuska on Jul 21, 2007 3:10:21 GMT 2
Parit ekat merkit tuli vaan ommeltua ja menivät aivan päin helvettiä ja sormet oli sen jälkeen kipeet, joten suosittelen aikaa ja esim. pullonkorkkia. Toiminu itellä monta vuotta eikä takuuvarmasti vituta kun huomaa että merkki on oikeasti suht suorassa eikä sormiinkaan koske.
Ei se ompeleminen ole niin vitun vaikeeta jos kerran minäkin siihen pystyn.
|
|
|
Post by bewitched on Jul 23, 2007 22:02:21 GMT 2
Huhuh kovan työstön jälkeen sain Deathin Leprosy selkämerkin paikalleen, hieno on. Edelliset ompelut ommeltu viimeks jotain 10 vuotta sitten. Yllättävän hikistä hommaa tohon farkkukankaaseeki nitoa noita kiinni, en halua ees aatella minkälaista tuskaa nahkarotsii ompelu on.
|
|
|
Post by thrashphemer on Aug 26, 2007 11:07:05 GMT 2
Milläs tyylillä jengi yleensä rustaa logoja/kuvia nahkarotsiin? Ihanko maalitussilla vai nahkamaalilla kannattais... Kenties jonkinlainen muotti olisi myös kätevä?
|
|
|
Post by Tuska on Aug 27, 2007 21:23:07 GMT 2
Ite jotain tehny ihan perus mustalla tussilla ja hopea- sekä kultaväritussilla. Halpoja tusseja vielä. Ainoa kriteeri oli vedenpitävyys.
|
|
|
Post by bewitched on Aug 29, 2007 19:31:48 GMT 2
Jooh tuli tossa vähän aikaa sitte merkit mad(bad)patcheriltä kuukauden odottelun jälkeen ja niitä oon kiinnitelly liiviin, vois pistää kuvaaki tosta jos jaksaa. Pari pätsiä on kyllä sellasta pikselikurapaskaa, että jää käyttämättä. Sitä saa mitä tilaa, i quess. Täsmälleen tämän näköisen Sarcófagon merkin sain, ja tää kuva on tuolta metal archivesista .
|
|
rickhard
Sodomizer
Thrash attack.
|
Post by rickhard on Sept 8, 2007 11:59:04 GMT 2
Jooh tuli tossa vähän aikaa sitte merkit mad(bad)patcheriltä kuukauden odottelun jälkeen ja niitä oon kiinnitelly liiviin, vois pistää kuvaaki tosta jos jaksaa. Pari pätsiä on kyllä sellasta pikselikurapaskaa, että jää käyttämättä. Sitä saa mitä tilaa, i quess. Täsmälleen tämän näköisen Sarcófagon merkin sain, ja tää kuva on tuolta metal archivesista . Sikamaista...Huhhuh.
|
|
|
Post by (the true)vortex on Sept 8, 2007 17:42:47 GMT 2
Sitä saa mitä tilaa. Liiviä ei ole mutta kesäfarkkutakissa on merkkiä perus örinästä doorssiin. Vitun hippi, kun junttien mukaan kuulema oon. hahah. Letti se tekee miehen eikä liivi.
|
|
|
Post by VomitSodomy on Sept 9, 2007 11:48:56 GMT 2
Omasta liivistä löytyy: Infernäl Mäjesty, Sadistik Exekution, Hellhammer, parit Slayerit, Cannibal Corpse, Desaster, Mayhem, Deströyer 666, parit Venomit, Nifelheim, Running Wild, Morbid Angel, Sodom, Destruction, Anthrax. Slayeria taitaa löytyä joku neljä kappalta, se on se The Band mulle. Ja ompeluhan käy tosi kätevästi tuolla mamin lähes pro-ompelukoneella. Asun siis yhä kotona, teini kun olen
|
|
nuusuti
Poser
blastphemer
|
Post by nuusuti on Oct 7, 2007 20:42:36 GMT 2
|
|
rickhard
Sodomizer
Thrash attack.
|
Post by rickhard on Oct 8, 2007 12:10:29 GMT 2
Haha..tässä yks makeimpia.. www.igel-metal.de/uploads/oldschool/kutten/unki.htmlKyllähän tuolla muutama aika tyylikäski oli.. Ihmeen monella tuolla on noita bodomin ja fintrollin merkkejäki. Kumma juttu. Suomessa pahemmi pyörii..siis ainakaan niissä liiveissä missä on jotain muuta konkreettista, eikä pelkkää ns. massahevi-merkkejä.
|
|
nuusuti
Poser
blastphemer
|
Post by nuusuti on Oct 8, 2007 14:15:52 GMT 2
|
|
magia
Sodomizer
|
Post by magia on Oct 8, 2007 14:30:07 GMT 2
Aika paha. Ompelee merkit vaa yhteen nii saa takin ;D
|
|
|
Post by VomitSodomy on Oct 13, 2007 16:51:19 GMT 2
Eihän noiden seasta löydä enää koko miestä! Kyllä mun mielestä joku roti pitää olla
|
|
nuusuti
Poser
blastphemer
|
Post by nuusuti on Oct 14, 2007 14:41:56 GMT 2
pistäkääs kunnon ohjeet merkkien tekoon
|
|
rickhard
Sodomizer
Thrash attack.
|
Post by rickhard on Oct 15, 2007 7:11:39 GMT 2
pistäkääs kunnon ohjeet merkkien tekoon Onhan niitä täällä pari kaa ainaki pyöritelty. Kattele pari sivua taaempaa jos löytyis..
|
|
|
Post by SAWTHORAZINE on Oct 15, 2007 18:40:11 GMT 2
Väsään teille joku päivä ihan kunnolliset sapluunaohjeet kuvien kanssa. Sellaiset ettei mene tyhmemmilläkään sormi suuhun.
|
|
|
Post by (the true)vortex on Oct 17, 2007 1:38:35 GMT 2
Kylläkait perussapluunat jokainen osaa tehdä, mutta onko kellään kokemusta silkkipainosta ja siitä mihin kaikkeen sitä voisi soveltaa? On nimittäin nuo netin ohjeistukset sangen oudolle kalskahtavat ja minun maalaisjärki ei oikein riittänyt. Välineet kyllä ois osittain valmiiksi. Kangasvärejä osannee tumpelompikin käyttää ja yksinkertaisia sapluunoita voi värkätä vaikka kontaktimuovista. Kärsivällisyyttä vaatii tosin ja kunnollinen matto/askarteluveisti on aika must. Kannattaa sitten harjoitteluun etsiä jotain vanhoja rääsyjä kaapin perukoilta. Niin ja kangastusseillä on melko vittumainen värkkäillä logoja farkkukankaaseen yms "karkeaan". Nimimerkillä Nifelheim logo vanhassa t-paidassa on vähän sinnepäin, ja paitaa käytetäänkin nykyään lähinnä kengän kiilotukseen. Seuraavalla kerralla sapluunaa ja mustaa kangasväriä. Tussilla tein tosin joskus vanhaan nahkatakkiin suht hienon Mayhem logon. Takki valitettavasti jäi jonkun vanhemman naikkosen vaatekaappiin...
|
|
Exhorder
Blasphemer
Thrash destructor
|
Post by Exhorder on Oct 17, 2007 4:03:56 GMT 2
Muistan kun olin noin 18 v ja kaveri teki mun farkkuliiviin ison Kreatorlogon täyspunaisella kangastussilla ja se kyllä pysyi erinomaisesti eikä edes haalistunut. Eräs muija sitten piirsi sen logon alle Kreatorin Coma of Soulsista sen pään mustalla kangastussilla ja kuva hieman haalistui. Se oli sitä 90- lukua se.
|
|
|
Post by SAWTHORAZINE on Oct 17, 2007 8:07:41 GMT 2
Löytyy silkkipainovehkeet myös. En vaan ole ehtinyt kokeilemaan itekkään niitä vielä. Täytyisi asentaa se UV-lamppu ensin ja yrittää perustaa vähän jotain suojaisampaa paikkaa valotukselle. Tietty aurinkokin käy valotukseen, mutta valotusaika on hakuammuntaa. Sitä paitsi parhaat paisteet meni jo.
|
|
|
Post by SAWTHORAZINE on Oct 17, 2007 11:46:04 GMT 2
Tässä painoseulavinkkiä pihille: community.livejournal.com/craftgrrl/3674467.htmlValmiit seulat maksaa selvää rahaa (usein yhden levyn verran, isommat jopa kahden), joten tällainen brodeerauskehikko ei ole tyhmä valinta. Kokeilin tuota ohjetta läpällä sen verran että ostin kangaskaupasta kehikon ja alekorista jotain verkkomaista verhokangasta. Liimalla yritin sitten hahmotella Saint Vitus -logoa seulalle ja ihan hyvinhän se onnistui, mutta itse seula osoittautui aika huonoksi. Siitä ei tullut kuin jotain tuhrua läpi. Kaipa siihen olisi sitten pitänyt ostaa ihan oikeaa silkkiä tai jotain EMO-tuotannon valmiita seulakankaita. Joka tapauksessa se oli kuitenkin ihan kelvollinen apuväline hahmotteluun, kun sittemmin maalailin sitä em. Saint Vitusia nahkariekaleelle. Tuostahan olisi pohjaa tällaiselle kitupiikin painoseulaprojektille. Luin yhdeltä foorumilta joskus kun joku punkkari neuvoi käyttämään photoflood-lamppua valotukseen. Ei tainneet olla mitään kovin kalliita. Tuollainen brodeerauskehikko, joku soveltuva seulakangas ja tämä photoflood-polttimo kantoineen tuskin maksaisi aivan älyttömiä. Pikagoogletus paljasti että photoflood-polttimoista pyydetään vain muutamaa dollaria. Kehikko maksoi muistaakseni pari euroa. Seulakankaasta joutuukin jo maksamaan, jos ostaa ihan tarkoitukseen suunniteltua, mutta kangaskaupasta saattaisi löytyä jotain aivan yhtä kelvollista pilkkahintaan. Se valotusaine on taas vähän hintavampaa, jotain 15 euroa neljänneskilolta. Kaipa sitä kuitenkin saa jostain halvemmalla. Maalit saa vaikka Tiimarista, jossa sellainen 2,5 desin purtilo maksaa vähän yli 8 euroa. EMO-tuotannon maalit maksaa vähän enemmän, mutta ne on selkeästi laadukkaampia, vaikkei Tiimarin maaleissakaan ole tähän asti ollut vikoja. Sikäli kun osaa ja jaksaa, tuollaisella halvallakin painoseulalla saisi varmasti ihan näyttävää jälkeä. Maksaisi varmasti itsensä takaisin kun painaisi muutaman paidan ja myisi tyhmemmille.
|
|