|
Post by aargh on Dec 17, 2005 1:51:34 GMT 2
Chuck "kouluruoka" Schuldinerin kuoleman 4-vuotispäivän kunniaksi tuli vietettyä kunnon Death-maraton, kaikki studiolevyt Scream Bloody Goresta The Sound of Perseveranceen tuli kuunneltua. R.I.P. Sama täällä. Tuosta kuolinpäivästä se ei tosin johtunut, teki vain mieli kuunnella Deathia. Spiritual Healing tosin jäi vahingossa välistä. No, huomenna otan uusiksi.
|
|
hujos
Poser
Exodus Attack!
|
Post by hujos on Dec 17, 2005 12:12:08 GMT 2
Aika tiuhaan tahtiin soittimessa soi Exoduksen Fabulous Disaster ja Bonded by blood. BBB:ssä on jotankin mikä ei iske niin hyvin kuin Fabulous disaster, mutta kyllä BBB on silti perkeleen kova levy.
|
|
|
Post by Tuska on Dec 17, 2005 12:49:13 GMT 2
Tällä viikolla soinut oikeastaan yks biisi: AT WAR - ILSA (She-wolf of the S.S.)
Tajuttoman kovaa thrashiä sisältävä biisi joka iskee vielä paremmin kun oon nähny kyseisen leffankin.
Jos joku tietää mistä sais AT WARin Ordered To Killin, niin otappa yhteyttä, kiinnostais kovasti saada kokoelmiin se levy.
|
|
|
Post by (the true)vortex on Dec 17, 2005 14:47:44 GMT 2
Kuluneet päivät menneet fiilistellessä Vanhan Black Sabbath:in parissa ja onpa soittimessa ajoittain pyöriny Beherit ja MZ. 412: "Nordik Battle Signs" MZ.412:sta sen verran että onpa harvinaisen omituista kone/metelimusiikkia. Oikeassa päihtymystilassa tätä lättyä on tullut kuunneltua suht tarkasti ja ajatuksen kanssa aika paljon, mutta vieläkään ei oikein tajua mitä se edes on. Pimeätä ja kieroa se ainakin on.
|
|
|
Post by Tuska on Dec 17, 2005 17:51:43 GMT 2
MZ.412:sta sen verran että onpa harvinaisen omituista kone/metelimusiikkia. Oikeassa päihtymystilassa tätä lättyä on tullut kuunneltua suht tarkasti ja ajatuksen kanssa aika paljon, mutta vieläkään ei oikein tajua mitä se edes on. Pimeätä ja kieroa se ainakin on. Kokeileppa sellasta levyä kun "Burning the Temple of God" kyseiseltä bändiltä. Siinä on kyllä ajoittain aika saatanan kieroa ja synkkää tunnelmaa...
|
|
|
Post by hell patrol on Dec 17, 2005 18:09:05 GMT 2
Kuluneet päivät menneet fiilistellessä Vanhan Black Sabbath:in parissa ja onpa soittimessa ajoittain pyöriny Beherit ja MZ. 412: "Nordik Battle Signs" MZ.412:sta sen verran että onpa harvinaisen omituista kone/metelimusiikkia. Oikeassa päihtymystilassa tätä lättyä on tullut kuunneltua suht tarkasti ja ajatuksen kanssa aika paljon, mutta vieläkään ei oikein tajua mitä se edes on. Pimeätä ja kieroa se ainakin on. Mitä tarkotat tuolla konemusiikilla? Perkele jos siinä on jotain muutakin kuin kitara rummut ja basso, niin se on automaattisesti perseestä.
|
|
|
Post by Hyperborean on Dec 17, 2005 18:20:01 GMT 2
Mitä tarkotat tuolla konemusiikilla? Perkele jos siinä on jotain muutakin kuin kitara rummut ja basso, niin se on automaattisesti perseestä. Mutta tuommonen asenne on vielä syvemmältä perseestä, ja vammaisuudeltaan Dominonatorin ja kumppaneiden luokkaa.
|
|
|
Post by (the true)vortex on Dec 17, 2005 18:26:26 GMT 2
Kuluneet päivät menneet fiilistellessä Vanhan Black Sabbath:in parissa ja onpa soittimessa ajoittain pyöriny Beherit ja MZ. 412: "Nordik Battle Signs" MZ.412:sta sen verran että onpa harvinaisen omituista kone/metelimusiikkia. Oikeassa päihtymystilassa tätä lättyä on tullut kuunneltua suht tarkasti ja ajatuksen kanssa aika paljon, mutta vieläkään ei oikein tajua mitä se edes on. Pimeätä ja kieroa se ainakin on. Mitä tarkotat tuolla konemusiikilla? Perkele jos siinä on jotain muutakin kuin kitara rummut ja basso, niin se on automaattisesti perseestä. Hoh Hoh! Jos ei MZ.412:sta ole kuullut niin voi olla aika turha nakella tuollaisia kommentteja. Hyvin minulle uppoaa myös jotkin Beheritin konetunnelmoinnit. Oikeassa päihtymystilassa tietysti. Minusta tuollainen "...se on automaattisesti perseestä" on perseestä. Kyseessä ei tosiaan ole mikään helvetin Kovenanat!
|
|
|
Post by Tuska on Dec 17, 2005 18:36:08 GMT 2
Yhdyn Totenkopfin ja vortexin sanoihin. Mz.412. ei todellakaa ole mitään teknoa, vaan kieroa ja likaista dark ambienttia/industrialia. Erittäin kipeetä tavaraa joka ei varmasti aukene ihan kaikille.
|
|
|
Post by hell patrol on Dec 17, 2005 20:22:22 GMT 2
Mitä tarkotat tuolla konemusiikilla? Perkele jos siinä on jotain muutakin kuin kitara rummut ja basso, niin se on automaattisesti perseestä. Hoh Hoh! Jos ei MZ.412:sta ole kuullut niin voi olla aika turha nakella tuollaisia kommentteja. Hyvin minulle uppoaa myös jotkin Beheritin konetunnelmoinnit. Oikeassa päihtymystilassa tietysti. Minusta tuollainen "...se on automaattisesti perseestä" on perseestä. Kyseessä ei tosiaan ole mikään helvetin Kovenanat! No älä nyt suinkaan väärin käsitä. Olen hyvinkin avoin uusille bändeille ja erilaiselle metallimusiikille. Eikä tässä tarkoitus vittuilla ole, mutta mielestäni mitkään koneella tehdyt äänet eivät kuulu metalliin. Ja muutenkin ottaa tuo päähän että kysyy jotain niin heti pistetään takasin että jos ei ole kuullut niin turha nakella tuommosia kommentteja. Siksihän minä kysynkin. Se vaan on minusta automaattisesti perseestä jos siitä löytyy jotain koneella tehtyjä ääniä. Koskettimet vielä menee jos sen tekee oikein kuten Iron maiden.
|
|
|
Post by Hyperborean on Dec 18, 2005 0:29:42 GMT 2
No älä nyt suinkaan väärin käsitä. Olen hyvinkin avoin uusille bändeille ja erilaiselle metallimusiikille. Niin. Kannattaa myös välillä yrittää katsella maailmaa muutenkin kuin metalli-silmälasien läpi. Löytyy sitä vitun hienoa, kieroa ja synkkää musiikkia muistakin genreistä. Kuten edellämainittu Mz.412. Tietysti hyväksyn ja tajuan hyvinkin itse ainakin semmoisen, ettet tämän hienouden päälle mitään ymmärrä. Ja mikä helevetin ero on koskettimilla verrattuna muihin "koneisiin"? Niistäkin saa aika monenlaista ääntä aikaiseksi. Ja minun mielestä koskettimia voi käyttää aika helvetin paljon paremminkin kuin vaikka Iron Maiden (kaikki kunnia ko. bändille tästä huolimatta), jonka "Somewhere..." ja "Seventh son..." levyjen syntikkasoundit on paikoin hyvinkin muovisia. (Eipä silti, hyvääkin syntikoiden käyttöä löytyy noilta.) Puhumattakaan vitun hirveästä "the angel and the gambler"-biisistä. Se vitun pimputusko sinusta on sitä "oikeaa käyttöä"? Hah! Ka siinähän ottaa. Minusta esimerkiksi SE on vitun perseestä sekä jälkeenjääneen laumasieluisen idiootin hommaa, että vaikkapa jotain Dave Mustainea pidetään jumalasta seuraavana vaikka kyseessähän on itseasiassa harvinaisen suuri vitun luuseri ja wimp-out-mies kaikin puolin, joka ei mm. halua soittaa Dissectionin kanssa samalla festarilla koska "se on saatanallinen bändi." Kyllä, tämä oli suunnattu juurikin sinulle suoraan. Jos minulta kysytään, niin sopiva kohtelu olisi viedä ko. kristitty Dave Mustalainen-lammas keskelle suota ja tarjota koivupilkettä silmäkulmaan, ja sen jälkeen polkea suonsilmään seitsemän sylen syvyyteen. "Ensin humalassa, sitten jumalassa"-sääntö pätee tähänkin idioottiin. Lääkkeeksi ysimillistä buranaa. Näistä tämän suuntaisista kommenteista saa sen suuntaisen kuvan, ettet sinä oikeasti tajua hevon vittuakaan yhtään mistään. Ei se sinun "metalli-uskottavuus" (sikäli kun sitä on merkitystä, ja sikäli kun sitä on olemassa ensinnäkään, riippunee katsantokannasta: irc-galleria.net/view.php?nick=hell_patrol&image_id=21825077 ) kärsi siitä että kuuntelet muutakin kun niitä W.A.S.P.:eja, Kreatoria ja muuta. Ja nyt loppuu vittuilu minun osalta. Alkaa vain tehdä tässä humalassa mieli takoa reikiä oviin. Siis vähintään. Edit: oikeinkirjoitus
|
|
|
Post by (the true)vortex on Dec 18, 2005 14:07:54 GMT 2
Hoh Hoh! Jos ei MZ.412:sta ole kuullut niin voi olla aika turha nakella tuollaisia kommentteja. Hyvin minulle uppoaa myös jotkin Beheritin konetunnelmoinnit. Oikeassa päihtymystilassa tietysti. Minusta tuollainen "...se on automaattisesti perseestä" on perseestä. Kyseessä ei tosiaan ole mikään helvetin Kovenanat! No älä nyt suinkaan väärin käsitä. Olen hyvinkin avoin uusille bändeille ja erilaiselle metallimusiikille. Eikä tässä tarkoitus vittuilla ole, mutta mielestäni mitkään koneella tehdyt äänet eivät kuulu metalliin. Ja muutenkin ottaa tuo päähän että kysyy jotain niin heti pistetään takasin että jos ei ole kuullut niin turha nakella tuommosia kommentteja. Siksihän minä kysynkin. Se vaan on minusta automaattisesti perseestä jos siitä löytyy jotain koneella tehtyjä ääniä. Koskettimet vielä menee jos sen tekee oikein kuten Iron maiden. Ja jossain kohdassa ilmeisesti väitin mz.412 Metalli musiikiksi? "kone/meTELImusiikki". Eikö se ole aika turhaa nakella niitä kommentteja jos ei orkesteria ole kuullut? Nimittäin tämän kohdalla on tosiaan turha puhua tai noitua mitään jos et asiasta tiedä. Kuten tuska sanoikin:"ei varmasti aukea jokaiselle". Kyllä mz:tassakin kitarat on jossain muodossa, mutta ne on sekoitettu ja ja miksattu kyllä sellaisen konevallin/vääristymän kautta, että huh ja heijaa. Tämän orkesterin "musiikki" on kyllä sellaista pahuutta, ahdistuneisuutta ja puhdasta mielisairautta, että siinä kalpenee kyllä monet über Metalli miehiksi itseään väittävät. Koskettimet on tietysti ihan toimiva lisä tunnelmaan jos sitä orkesteri osaa käyttää ei siinä mitään. Melko harvassa vain on se oikeasti onnistunut koskettimien käyttö. "Perkele jos siinä on jotain muutakin kuin kitara rummut ja basso, niin se on automaattisesti perseestä." Just just. Minulla on mielessä, mikä tässä vänkäämisessä on perseestä ja se ei tosiaan ole sitä jotain muuta kuin kitaraa, rumpua tai bassoa.
|
|
|
Post by hell patrol on Dec 18, 2005 14:59:02 GMT 2
Kuitataan nyt sillä että kirjoitin edellisen viestin kännissä.
Ei minulle se synkkyys ole välttämättä tärkeintä. En etsi musiikkia joka olisi jotenkin synkkää. Onhan monia ei metalliyhtyeitä jotka tekee synkähköä musiikkia, mutta Kuuntelen vain sellaista musiikkia jossa on meininkiä ja josta tietenkin pidän.
No juuri The Angel and the gambler on minusta maidenin huonoin kappale.
No minä pidänkin varmasti Davea ihan oikeasti jumalasta seuraavana. En kai nyt sentään. Millä tavoin se Dave sitten luuseri on jos mies on saanut kuitenkin luotua jo päälle 20 vuotta kestävän uran Megadethin parissa.
Aika paljon sanottu ettei tajua yhtään mistään mitään. Samahan se minulle on jos joku "uskottavuus" kärsii. Sanoinhan jo että kuuntelen sellaista josta itse pidän. Ja minulle toimii parhaiten juuri musiikki jossa on ne perinteiset kitara, basso ja rummut.
|
|
|
Post by (the true)vortex on Dec 18, 2005 20:53:08 GMT 2
|
|
|
Post by aggressor.perverssor on Dec 18, 2005 20:59:05 GMT 2
Vaikka tämä onkin Finnish METAL Forum niin ambientin ympäriltä olisi ihan jännä jossain välissä käydä keskustelua laajemminkin. No perusta topikki tuonne Muuhun Keskusteluun...
|
|
|
Post by (the true)vortex on Dec 18, 2005 21:01:44 GMT 2
Vaikka tämä onkin Finnish METAL Forum niin ambientin ympäriltä olisi ihan jännä jossain välissä käydä keskustelua laajemminkin. No perusta topikki tuonne Muuhun Keskusteluun... Pitää kattoa jos jossain välissä saa jotain järkevää asian tiimoilta ulostettua. Nyt laiskottaa liiaksi.
|
|
|
Post by archheretic on Dec 19, 2005 6:48:58 GMT 2
Itseasiassa Darkthronen tuotanto on soinut viimeaikoina suht ahkerasti, varsinkin Blaze sekä Transilvanian Hunger. Possesedin Seven Churches on kanssa käynyt parisen hassua kertaa pyörähtämässä koneessa ja Suffocation lunasti jälleen paikkansa meikäläisen soittolistoilla kun tuli kännipäissään luukutettua aivan perkeleen hyvin toimivaa Souls To Denyta.
Nii ja Slayerin Raining Blood sekä Diabolus in Musica jyrisivät viime yönä niin maittavasti että niitäkin taas pitäisi lisää kuunnella. Niin monia leyvjä, niin vähän aikaa...
|
|
aegis
Blasphemer
Fleischeschherr
|
Post by aegis on Dec 19, 2005 8:48:48 GMT 2
Eilen tuli ahkeraan pyöriteltyä Exciterin Long live the loud LP:tä. Kyllä perkele potkii. Myös Apocalypsen debyyttiä tuli eilen kuunneltua ja oli kyllä harvinaisen paskaa ja kevyttä speed metallia. Kaikki mahdollinen helvetin pehmoista riffit sellaisia "omaperäisiä" ja "tarttuvia". Hyi saatana!
|
|
|
Post by deathrasher on Dec 20, 2005 20:36:40 GMT 2
Kyllä tämä Manowar - King Of Metal CD on pyörinyt oikein urakalla soittimessa taas. Nimensä mukainen lätty, ei voi muuta sanoa.
|
|
|
Post by shline on Dec 21, 2005 19:51:36 GMT 2
Nyt on soinut jo parisen vuotta ruotsalainen metalli: esim. Opeth, Vintersorg, Dark Tranquillity, In Flames
|
|
|
Post by haraldo on Dec 22, 2005 11:49:06 GMT 2
Suzi Quatro - alkupään materiaali Joan Jett - Bad Reputation lp Lita Ford - Out for Blood lp ...kun ei aina jaksa sitä äijien örinää
|
|
|
Post by tombcrusher on Dec 28, 2005 13:19:57 GMT 2
No mitäs tossa nyt on soinu...
PENTAGRAM (Chi) - s/t VERMINOUS - Impious Sacrilege WARHAMMER - Curse of the Absolute Eclipse WITCHTRAP - Sorceress Bitch & The First Necromancy ZEKE - Death Alley
|
|
|
Post by Tuska on Dec 28, 2005 14:06:27 GMT 2
Viime viikosta lähtien, joka päivä kun on päässy töistä kotiin, on soinut GOATLORDin "Reflections of the Solstice" cd alusta loppuun. Yleensä sitten vähän myöhemmin kerta (tai pari kiellon) vielä päälle.
|
|
|
Post by Abanazar McBurger on Jan 1, 2006 1:22:53 GMT 2
Nyt on soinut enimmäkseen Black Sabbathin Born Again. Tämähän on jostain syystä varsin aliarvostettu levy, mutta tämähän on synkin sitten Master of Realityn. Tämä on sen verran sairas ja kieroutunut levy (erityisesti nimibiisi) että ei ihme että tämä on soinut tiuhaan. Joihinkin biiseihin levyn soundit eivät sovi (esim. turhan "iloinen" Trashed) mutta Disturbing the Priestin kaltaset häiriintyneet laulut tehoavat, varsinkin jos kuuntelee tätä yksin pimeässä huoneessa.
Kyllä täällä on muutakin soinut mutta kun en nyt millään muista mitä... Paitsi kyllä minä nyt muistan että Hellbox on saanut erityisen paljon arvostusta!
|
|
sworn666
Sodomizer
Metalhead
Destrui??o Nuclear
|
Post by sworn666 on Jan 24, 2006 16:48:08 GMT 2
Nyt on ollu viikon erittäin kovassa kuuntelussa Forestin "Like A Blaze Above the Ashes", Gravelandin "In the Glare of burning Churches" ja Urfaustin "Geist ist Teufel".
|
|