Exhorder
Blasphemer
Thrash destructor
|
Post by Exhorder on Nov 9, 2007 15:40:16 GMT 2
Minulla oli joskus yksi Avulsedin EP CD muodossa ja se ep oli minusta täyttä roskaa kyllä joten myin sen voitolla eteenpäin tietenkin.
Itse diggailen ainakin Old man´s childin tuotannosta ja varsinkin debyytistä Born of the Flickering jossa ainakin syntikat ovat hyvinkin kylmät ja niitä ei ole viljelty kovinkaan paljoa levylle. Eritoten nuo akustiset kitarat kuulost6avat hienoilta ja äärimmäisen tunnelmallisilta BOTF:illä. Olen huomannut että todella moni mollaa tätä debyyttilevyä. Kannattaisi ehkä ensin kuunnella levyä jonkunverran ja sitten vasta hutkia. Minulle tippui aika helposti kyseinen albumi jo muutaman kuuntelun jälkeen. Erittäin hieno vahva levy kokonaisuutena eikä heikompia biisejä ole oikeastaan kuin pari eikä ne tee hallaa ollenkaan kokonaisuudelle. En häpeä diggailevani levystä.
Myös uudemmatkin OMC:n levyt toimivat. Aika syntikkavoittoisia levyjähän ne ovat ja eivät tahdo kestää enää kuuntelua. semmoiseen ylimelodiseen metalliin kyllästyy turhan nopeasti, tarkoitan juurikin OMC:n uudempaa tuotantoa joka on kyllä silti hyvää, mutta ei riittävän monipuolista ehkä kuitenkaan.
EDIT: Lisättäköön listaan vielä ainakin Kreikkalainen [Zemial/b] Parempaa kuin vanha Roting Christ! Kawir joka on myös Kreikasta kuulostaa aikalailla vanhalta RC:ltä että ei se Kawirkaan huono ole!
|
|
|
Post by Ellis D. on Nov 10, 2007 21:02:42 GMT 2
^ Sun mielipitees black metalista on kyllä aika tyhjän kanssa.
|
|
revental
Poser
LORD OF APOKALYPSE
|
Post by revental on Nov 11, 2007 18:21:45 GMT 2
Osaisko kukaan espanjalaisesta Avulsedista mitään? Näyttäis tulevan suomeenki kolmelle keikalle.. olisko kattomisen arvonen? Jos olet nähnyt, kun itseään venyttävä buddhalainen meedio istuu rappusten päässä ja alkaa pää perseessä vieriä niitä alas, tiedät muodostaa mielipiteesi Avulsedista.. eli vitun kova. Voitaisiin sanoa, että Avulsed on hyvin samassa sopassa muiden nykyajan brutaalien death metal -bändien kanssa, mutta itselle Avulsed on aina ollut jotain erilaista. Kyseessähän on jo toistakymmentä vuotta tarpoava pumppu ja itselle iskee niin vanha kurnutus kuin uudemmat teokset. Vokaalit on BDM:lle ominaista kurnutusta, riffit kovia ja toimivat kuin Burana viinakupissa ja parasta vielä se, että rummut eivät ole millään levyllä triggeröityjä. Suosittelen tutustumaan ainakin Gorespattered Suicide ja Stabwound Orgasm -lättyihin. GS:llä mukana jopa Motörhead-coveri!
|
|
|
Post by SAWTHORAZINE on Nov 13, 2007 16:38:14 GMT 2
toimivat kuin Burana viinakupissa Eli ei ollenkaan?
|
|
revental
Poser
LORD OF APOKALYPSE
|
Post by revental on Nov 14, 2007 22:35:44 GMT 2
"Makuasioista ei passaa kiistellä" sanoi mäyräkoira kun muniaan nuoli.
|
|
|
Post by (the true)vortex on Nov 16, 2007 3:26:15 GMT 2
Näinhän se menee, mutta burana+viina vertaus on ontuva. hehe.
Melodisempaan BM&jne
Dimmu Borgir iskee Enthroned.... levyyn asti, Dissectionit iskee loppuun asti, COF(jopa) iskee ensimmäisillä levyillä ihan hyvin luoden mukavaa tunnelmaa. Jne. Melodisuus ei ole mörkö. Kunhan musiikki on rehellistä se voi toimia.
Se, että joku yrittää heiluttaa päätään vähän lujempaa, kuin muut tv:ssä, ei tee musiikista rehellisen nautittavaa Metallia.
Metalli ei ole pelkästään musiikkia se on elämäntapa ja kuten ihmisistä, siitä nopeasti huomaa, jos toinen on täynnä paskaa.
Ehken saa asiaani nyt oikein esitettyä kännissä, mutta jotenkin näin se joka tapauksessa menee.
|
|
Exhorder
Blasphemer
Thrash destructor
|
Post by Exhorder on Nov 17, 2007 22:49:15 GMT 2
"Se, että joku yrittää heiluttaa päätään vähän lujempaa, kuin muut tv:ssä, ei tee musiikista rehellisen nautittavaa Metallia.
Metalli ei ole pelkästään musiikkia se on elämäntapa ja kuten ihmisistä, siitä nopeasti huomaa, jos toinen on täynnä paskaa."
Minulle tämä seikka on ihan itsestäänselvyys, mutta onko miten monelle nuorelle? No, jostainhan se on aloitettava tietysti.
|
|
|
Post by Ellis D. on Nov 18, 2007 12:54:26 GMT 2
"Se, että joku yrittää heiluttaa päätään vähän lujempaa, kuin muut tv:ssä, ei tee musiikista rehellisen nautittavaa Metallia. Metalli ei ole pelkästään musiikkia se on elämäntapa ja kuten ihmisistä, siitä nopeasti huomaa, jos toinen on täynnä paskaa." Minulle tämä seikka on ihan itsestäänselvyys, mutta onko miten monelle nuorelle? No, jostainhan se on aloitettava tietysti. Hyvin sä otat taas tässä ton iän esille. No ok, ehkä joku ala-astelainen suhtautuu musiikkin pierun vakavuudella mutta en näkis että ikä noin muuten vaikuttaa siihen kuinka vakavasti musaan suhtautuu, paitsi välillä jopa törmää teineihin (esim. mä) jotka suhtautuu musiikkiin niin haudanvakavasti että melkeen tulee paskat housuun. Jos ottaa huomioon että sä olet tän laudan vanhimpiä jätkiä ja silti tyhmä ku saapas, niin voit tunkea ne sun "teinit ei tajuu"-jutut syvälle peräreimariis. nimim. odottaessa "Menit mun provoon"-vastausta
|
|
|
Post by SAWTHORAZINE on Nov 18, 2007 12:59:23 GMT 2
Minulle tämä seikka on ihan itsestäänselvyys, mutta onko miten monelle nuorelle? No, jostainhan se on aloitettava tietysti. Oliko tällä nyt jokin muukin funktio kuin egosi pönkittäminen?
|
|
|
Post by Tuska on Nov 18, 2007 13:01:29 GMT 2
Mikähän mahtaa Waltterin ongelma nyt olla? Otappa se pää pois nuolemasta omaa persettäsi ja käyttäydy, eli suorat vittuilut ohjaat tästä lähtien priva-viestejä käyttäen oikealle henkilölle.
Muutenkin, koitetaas nyt pysyä asiassa.
T: Parempaakin tekemistä kuin teidän kaitseminen.
|
|
|
Post by Ellis D. on Nov 18, 2007 17:13:59 GMT 2
Onpas tarkkaa.
Luulis että foorumilla, mihin tulee keskimäärin pari viestiä päivässä, ei pientä offtopicia katsottaisi noin pahalla. Millä tämä foorumi edes pysyy hengissä (ei pysy), jos olet kokoajan siistimässä ihmisten puheita ja vinkumassa kun viestin sisältö ei olekaan 100% asiaa? Tervetuloa internetiin.
ps. Lupaa pitää kyrpäisen otsani tästälähin piilossa.
|
|
revental
Poser
LORD OF APOKALYPSE
|
Post by revental on Nov 18, 2007 17:56:59 GMT 2
Tuska, kyllä omasta mielestäni sietää saada vähän maanpinnallepalautusta jos aivan off-topicina alkaa julistamaan omaa egoaan ja metallimusiikkia elämäntapana. Kukaan ei ole täällä ennen Exhorderia puhunut mitään teini-ikäisistä saatika "isosta jaosta" ja yhtäkkiä mr. Surusiipi rupeaa pönkittämään egoaan ja eroa "todellisten headbangereiden" ja "posereiden" välillä. Nuo jutut kannattaa säästää jonnekin muualle, vaikkapa työhaastatteluun?
"En mä tarvi tutkintoa, oon true ja SÄ.. SÄ oot VITUN... POSER"
|
|
Exhorder
Blasphemer
Thrash destructor
|
Post by Exhorder on Nov 18, 2007 18:13:14 GMT 2
Minä kyllä sanoin ainoastaan oman mielipiteeni asiasta joka ei ole mielestäni mitään julistamista, vaan asian toteamista. ja privaviestejä minun ei tarvitse täällä ruveta lähettelemään, koska aihe on jo osaltani loppuunkäsitelty eikä tässä ollut osaltani niin mitään henkilökohtaista.
Niin, itse aiheestakin voisi jotain kirjoittaa.
Anatomia(Jap) Tuli ostettua kyseisen bändin debyyttilevy joka on siis julkaistu jo 2005. Myspacesta kuuntelin biisejä aikoinaan ja muistelisin että kovaa kamaa oli. No, ensikuulemalta levy ei sitten kuulostanutkaan niin kovalta jostain syystä. Perushommat ovat kyllä kohdallaan, mutta Death Metallissa melkeinpä peräänkuuluttaisin vaihtelua ja erilaisia vokaaleita. esim. kurnutus sekä korkeat vokaalit samassa biisissä jo ovat ihan toimiva kombinaatio.
Joten vinkkejä otankin vastaan sellaisista Death/Grindbändeistä missä vokaalit ovat edellämainitun tyyliset ja monipuoliset, etenkin todella hullut vokaalit toiminevat erityisesti. Suuntaa-antava bändi on ainakin tuo jo aiemmin tässä aiheessa mainittu O.L.D.
|
|
revental
Poser
LORD OF APOKALYPSE
|
Post by revental on Nov 18, 2007 21:11:09 GMT 2
Omaa mielipidettään on aika mahdoton neutraalilla tasolla ilmaista ja kohdistit tuon viittauksesi lähes suoraan nuoriin ja tekstistäsi voi joku saada sen kuvan, että monet nuorista eivät ymmärrä metallimusiikkia elämäntapana tai eivät sitä tee, mikä on stereotypia ellet ole asiaa tutkimuksellisesti todistanut . Lisäksi lausahduksesi pohjustaa sitä, että mielestäsi vain riittävän "kypsä" henkilö kykenee käsittämään metallimusiikin elämäntapana. Ei mitään henkilökohtaista? Bullshit. Ja vieläkö se nuori-käsite(alle 25v) on tallella arjen normeissasi?
|
|
|
Post by (the true)vortex on Nov 18, 2007 21:36:21 GMT 2
;D jatkakaa
|
|
|
Post by Tuska on Nov 18, 2007 22:41:04 GMT 2
Jaahas. Kun ei kerran pahalla niin sitten moottorisahalla. ^ Sun mielipitees black metalista on kyllä aika tyhjän kanssa. Kuten tämä postauksesi. Tervetuloa foorumille jolla on säännöt joita -uskokaa tai älkää- valvotaankin silloin tällöin. Säännöissä lukee että suoraa vittuilua ei katsella. En halua, enkä tajua miksi pitäisikään, tehdä tästä torikokous jossa vuoroin kustaan toinen toisen suuhun. Lievät off topicit sallitaan edelleenkin jatkossa, mutta vittuilut ja muu sapeleitten ja e-peniksien heiluttelu priva-viestein. Näin välimietteenä: Pitänee tehdä erillinen threadi missä voitte sitten käydä näitä henkien taistoja koska en itse ainakaan jaksa moista vääntöä lukea kesken threadien. Se on liian yleinen käytäntö liian monella foorumilla, mutta täällä en sitä aio katsella koska voin tehdä -ja teen- asialle jotain. Seuraavat täydet off topicit poistan. Jos jäi jotain epäselväksi, ottakaa yhteyttä priva-viestein, tai tehkää vaikkapa topic siitä miten epäreilua kohtelua itse kukin täällä nyt saa. Osoitan sormella kaikkia, jopa Vortexia (vaikka kuva olikin hauska), mutta ehkä eniten kuitenkin waltteria. Voit puida Exhorderiin kohdistuneet antipatiasi varmasti muuallakin kuin tässä threadissä. Tästä lähtien jotain oikeaa sisältöä viesteihin. En tiedä monellekko on tuttu Peter Steelen kaiketi ensimmäinen levyttänyt bändi, Carnivore? Ite kuulin ensimmäistä kertaa Carnivorea viime viikolla, ja voi helvetti miten iski. En tajua miten on voinutkin jäädä näin pitkään huomaamatta moinen helmi. Kuten yhdessä netistä löytyvässä arviossa sanotaankin, balls out thrash metal! Asennetta löytyy sekä musiikista että lyriikoista, ja kun lisää päälle riittävän tiukan soiton ja soundit niin annos on valmis. Pitkästä aikaa bändi mikä kolahti ja kovaa. Debyytti ja Retaliation on nyt pakko metsästää käsiin.
|
|
Exhorder
Blasphemer
Thrash destructor
|
Post by Exhorder on Nov 19, 2007 10:59:04 GMT 2
Itse olen tutustunut Carnivoren kahteen ekaan jossain määrin ja kyllä ne molemmat todella hienoa kamaa ovat! Eihän tuo puhdsta thrashia tokikaan ole. Siinä on thrash sekä hc vivahteita. Kombinaatio toimii erinomaisesti. Peter Steelen ääni kuulostaa jo ekalla levyllä juurikin samalta kuin Type o:ssakin. Carnivoressa se nyt tietenkin toimii paremmin, koska en voi sietää Type o:ta. Pitäisi hankkia nämä ekat kyllä ehdottomasti. Aika erikoista meininkiä ovat ja kuulostavat vieläkin erikoiselta matskulta.
|
|
|
Post by Tuska on Nov 19, 2007 13:54:33 GMT 2
Kyllä näistä Type O Negativen vokaloinnit on aika kaukana, ainakin mitä itse muistelen, Carnivoressa kun kuulee lähinnä vihasta ärinää/huutoa. Näistä on rakkaus-laulut kyllä niin kaukana että! Poliittisen korrektiudenkin voi heittää ikkunasta ulos näitä kuunnellessa. Täytyy kyllä sekin kertoa että joissain biiseissä on suht hämärästi sekaan ujutettu hempeämpääkin vokalointia ja soittoa, mutta pääpaino on selkeästi lievästi punkahtavalla thrashillä. Ekalla levyllä kuulee myös doom-osuuksiakin. Hankintaan menee kyllä molemmat levyt. www.myspace.com/carnivoresovietbrooklyn <--- Kuunnelkaas Male Supremacy. Siitä ehkä parhaiten saa kuvan missä mennään ja keitä syödään.
|
|
revental
Poser
LORD OF APOKALYPSE
|
Post by revental on Nov 19, 2007 15:27:46 GMT 2
Onhan Carnivore tuttu pumppu, S/T ja Retaliation ovat molemmat silkkaa parhautta thrashin saralla. Kuitenkin ei kestä kauaa huomata, että ainakin Retaliationilla se punkki pilkistää päätään thrashiakin enemmän.
Jesus Hitler ja Male Supremacy ovat kyllä silkkaa parhautta ja öiseen aikaan World Wars III & IV räjäyttää tajunnan !
Perverted Tasteenkin on ilmestynyt molemmista lätyistä tuplavinyylit, joten kai tässä joutuu piakkoin omaakin Carnivore-varastoa täydentämään.
|
|
Exhorder
Blasphemer
Thrash destructor
|
Post by Exhorder on Nov 19, 2007 16:05:16 GMT 2
Tuska, kuuntehan huvikseen joskus Type O:n debyyttilevyä ja vertaa sen vokaaleita Carnivore levyjen vokaaleihin, niin huomaat että kyllä se Steele aiika samalta vielä kuulostaa Type O:n ekalla ainakin. Tätä siis tarkoitin. Type O:n debyyttilevykin kuulostaa ihan hyvältä vielä. Male Supremacy, God is dead sekä Sex and violence lienevät parhaat biisit Carnivorelta.
|
|
|
Post by Tuska on Nov 20, 2007 21:18:58 GMT 2
Perverted Tasteenkin on ilmestynyt molemmista lätyistä tuplavinyylit, joten kai tässä joutuu piakkoin omaakin Carnivore-varastoa täydentämään. Oisko kellään enempää tietoa mitä noi tupla-vinyylit sisältää, kun kerran Perverted Tasten sivuilta -tai muualtakaan- ei infoa juuri heru? Tai sitten olen vain astetta sokeampi... Tuska, kuuntehan huvikseen joskus Type O:n debyyttilevyä ja vertaa sen vokaaleita Carnivore levyjen vokaaleihin, niin huomaat että kyllä se Steele aiika samalta vielä kuulostaa Type O:n ekalla ainakin. Tätä siis tarkoitin. Type O:n debyyttilevykin kuulostaa ihan hyvältä vielä. Male Supremacy, God is dead sekä Sex and violence lienevät parhaat biisit Carnivorelta. Pitää jossain käydä kuuntelemassa. Itelle on oudompia noi Type O Negativen julkaisut. Mielikuvat bändistä muodostunu lähinnä uudempien levyjen perusteella. Täytyy kyllä sanoa että debyytillä ei omasta mielestäni huonoa biisiä edes ole. Crush, kill, destroy!
|
|
|
Post by Ellis D. on Nov 21, 2007 18:54:47 GMT 2
Pitää jossain käydä kuuntelemassa. Itelle on oudompia noi Type O Negativen julkaisut. Mielikuvat bändistä muodostunu lähinnä uudempien levyjen perusteella. No kyllä ne myöhemmätkin on hyviä (vaikka WCD ja LIKM onkin mun mielestä ehkä vähän heikkoja). Silti, Bloody Kisses on ehdoton ykkönen ja kakkosen Slow, deep and hard...
|
|
oppressor
Blasphemer
North-Carelian Hunger
|
Post by oppressor on Nov 22, 2007 14:10:06 GMT 2
Pitää jossain käydä kuuntelemassa. Itelle on oudompia noi Type O Negativen julkaisut. Mielikuvat bändistä muodostunu lähinnä uudempien levyjen perusteella. No kyllä ne myöhemmätkin on hyviä (vaikka WCD ja LIKM onkin mun mielestä ehkä vähän heikkoja). Silti, Bloody Kisses on ehdoton ykkönen ja kakkosen Slow, deep and hard... Minulle ei nuista myöhemmistä oikein iske mikään levy. Jotain ihan hyviä biisejä siellä täällä mut pakettina käy jo tylsäksi ja uusin levy oli ihan huono. Vanhoista taas menee etenkin eka levy, joka on oikeastaan aika luonnillista kehitystä Carnivoresta siihen goottitunnelmointiin mitä sitten alkoikin enempi olemaan jo Bloody Kissessillä. Enempi black sabbath riffejä, vähempi thrassia mutta kuitenkaan ei ihan hirmu kaukana Retalationin linjasta olla.
|
|
|
Post by rockhell on Dec 6, 2007 16:47:30 GMT 2
Tässäpä jotain minun suosikki bändejä
Death Metal: Dissection, At the gates, Edge of sanity, Hypocrisy
Black Metal: Dimmu Borgir(Kolme Ekaa), Ragnarok, Venom, Bathory
Thrash Metal: Kreator, Testament, Stone(Speed/Thrash)
|
|
|
Post by Arnagen on Dec 6, 2007 22:57:38 GMT 2
Black Metal itselle tärkein näistä genreistä, Thrashia taas en juuri ollenkaan kuuntele.
Tärkeintä Black Metallissa (musiikissa) minulle ei todellakaan ole "täydelliset" soundit, vaan hyvät riffit ja kaikkien soittimien ja vokaalien sopiminen toisiinsa niin, ettei esim. rummut pilaa riffejä ja laulu ei ole tärkeimmässä osassa biisin soundimaailmaa. Ideologia puoli tietenkin vahvassa osassa juurikin Black Metallissa ja sen tulee näkyä lyriikoista ja kyllä se auttaa tunnelman rakentumisessa jos levyjen kansitaiteet tukevat synkkää, pimeää, Saatanallista tunnelmaa samoin mahdolliset kuvat bändin jäsenistä. Nämä ulkonäölliset seikat eivät kyllä yksinään tee bändistä hyvää.
Tälläisiä bändejä löytyy Suomesta mm. Vitsaus, Horna, Musta Surma, Aytnachr, Arvet, Behexen, Archgoat ja monia muita... Taas vanhat norjalaiset kuten MayheM, Darkthrone (ei kyllä tämä nykyinen "punk-henkinen"), Emperor, Hordagaard, Burzum toimivat myös erittäin hyvin.
Keski-Euroopasta löytyy myös muutama mainitsemisen arvoinen bändi: Judas Iscariot, Witchcraft, Mütiilation, Sacrificia Mortuorum, Nargaroth (vähän varauksella kyllä ottaen huomioon Kanwulfin maineen...). Myös vanhoja legendoja (Venom, Celtic Frost, Bathory ym.) kohtaan löytyy kunnioitusta, mutta näistä vain Bathoryn musiikki iskee todella.
Death Metallin saralla "örinä" laulu ei iske meikäläiseen ollenkaan, puolestaan vanhan Morbid Angelin kaltaiset vokaalit kylläkin. Syntikka ei myöskään sovi Death Metalliin ollenkaan, nykyään taitaa olla vähän liikaakin sellaisia bändejä mm. Ruotsissa jotka käyttävät syntikkaa Death Metal -genren alla. Vähän tulee bändejä mieleen, mutta mm. Morbid Angel (Abominations of Desolation, Altars of Madness levyt), Nunslaughter ja jo edesmennyt Morbid.
Thrashista en paljoakaan voi sanoa. Ainut bändi jonka voin mainita on Toxic Holocaust.
EDIT: Tätä oli melko hankalaa lukea, joten jaottelin tekstiä vähäsen. Terv. ylläpito.
|
|